Home FMCG Producătorul de prăjituri Senneville deschide o fabrică de deserturi refrigerate la Călan

Producătorul de prăjituri Senneville deschide o fabrică de deserturi refrigerate la Călan

Producătorul de prăjituri Senneville deschide o fabrică de deserturi refrigerate la Călan

Senneville, business românesc lansat în Timișoara, anunță deschiderea oficială a fabricii de deserturi refrigerate de la Călan, județul Hunedoara.

Noua fabrică Senneville reprezintă o investiție complexă, în valoare totală de 4 milioane de euro. Fabrica este amplasată pe un teren de aproximativ 6.000 mp, cu o unitate construită de aproape 2.000 mp. Aceasta include o hală de producție modernă, camere frigorifice de ultimă generație, spații de depozitare și logistică la standarde europene.

Investiția a fost realizată din fonduri proprii ale companiei Senneville, finanțare bancară și din fonduri europene accesate pentru linia de echipamente tehnologice, prin Programul Tranziție Justă, alături de West Regional Development Agency – West RDA.

“Când România construiește, retailul câștigă. Noua fabrică de la Călan este esențială pentru atingerea capacității maxime a gamei refrigerate și consolidează prezența Senneville în retailul modern din România. În plus, avem nevoie de investiții noi în unități de producție în domeniul alimentar pentru reducerea dependenței de importuri. Echilibrarea deficitului comercial import-export reprezintă una dintre cele mai mari nevoie structurale ale economiei românești”, a declarat David Alb, CEO Senneville.
Capacitatea de producție de la Călan este triplă față de unitatea anterioară din Timișoara, iar numărul de angajați din noua fabrică se ridică la 50 în prezent.

Noua unitate Senneville din județul Hunedoara produce o gamă extinsă, cu accent pe prăjituri tradiționale românești: savarină, amandină, ecler, platouri mixte de prăjituri.

Deficitul balanței comerciale în anul 2024 a urcat la 33,393 miliarde de euro anul trecut, mai mare cu 4,4 miliarde de euro (+15,3%) comparativ cu cel înregistrat în 2023, relevă datele Institutului Național de Statistică (INS).

Această nouă investiție în producție din domeniul alimentar are loc într-un context comercial complicat, în care retailerii ar putea să accelereze inițiativele proprii de dezvoltare care au la bază misiunea de a susține producătorii români.