Home Intermodal Raport Drewry: 200 miliarde dolari profit pentru liniile maritime de containere în 2022

Raport Drewry: 200 miliarde dolari profit pentru liniile maritime de containere în 2022

Raport Drewry: 200 miliarde dolari profit pentru liniile maritime de containere în 2022

Deși cererea pentru transportul maritim containerizat încetinește, profiturile estimate ale liniilor maritime de containere pentru 2022 vor fi chiar mai mari decât în 2021 și vor atinge 200 miliarde dolari, arată ultimul raport al companiei de consultanță Drewry

Profitabilitatea liniilor maritime continuă atingă noi maxime record. În cel mai recent raport al său- Container Forecaster, Drewry notează că în Q3 2021, indicele EBIT a fost de 70,9 miliarde dolari, o creștere de 9 ori comparativ cu anul anterior.

Având în vedere că cifrele din Q3 au dus profitabilitatea liniilor maritime în primele 9 luni ale anului 2021 la un indice EBIT de 136,5 miliarde dolari, Drewry a actualizat estimările pentru întregul an la 190 miliarde dolari, de a 150 miliarde, cât prognozase anterior.

Cerere mai ponderată, dar profituri în creștere

În ceea ce privește evoluția în 2022, potrivit Drewry, combinația dintre creșterea inflației, blocajele pe lanțurile globale de aprovizionare și răspândirea variantei Omnicron, ritmul de manipulare a containerelor maritime pe uscat va încetini, prin urmare creșterea volumelor de marfă care vor tranzita porturile a fost redusă la 4,6% de la 5,2% estimat anterior.

„Credem că rezultatele din Q3 2021 reprezintă probabil recordul câștigurilor trimestriale pentru transportatorii maritimi, dar rezultatele trimestriale din 2022 vor rămâne mai constante, iar în final vom vedea o medie ceva mai mare. Estimările noastre revizuite pentru acest an se ridică la 200 miliarde dolari, ceea ce reprezintă o marjă de profit de 37%,”, a comentat Simon Heaney, Senior Manager Container Research pentru Drewry.

Drewry justifică raționamentul estimărilor sale pe baza tendinței pieței și a clienților de a se îndepărta de piața spot și a se îndrepta către contracte pe termen mai lung, acestea urmând să fie semnate pe sume mult mai ridicate decât în trecut.

De asemenea, raportul companiei de consultanță evidențiază faptul că liniile maritime  dispun de numerar pentru a plăti datorii, dividende acționarilor și pentru a fructifica diferite oportunități de dezvoltare. În 2021, transportatorii maritimi au comandat un record de 548 de nave cu o capacitate de 4,2 milioane TEU. În plus, au investit semnificativ în achiziții ale unor companii de tehnologie, e-commerce sau logistică.

„Pandemia și criza lanțurilor de aprovizionare care a urmat sunt principalul motor al profiturilor liniilor maritime. În termeni simpli, cu cât durează mai mult blocajele, cu atât ratele de transport și profiturile transportatorilor maritim vor rămâne ridicate,” a explicat Simon Heaney.

Imprevizibilitatea și riscurile asociate acesteia vor predomina transportul maritim containerizat de marfă și în 2022. Anul acesta se preconizează a fi un alt an cu perturbări severe, capacitate de transport redusă și costuri extreme, mai arată raportul Drewry.