Home Logistics Curierat și e-commerce Romanian Courier and Postal Services Forum 2019 – despre transformări în e-commerce și curierat

Romanian Courier and Postal Services Forum 2019 – despre transformări în e-commerce și curierat

Romanian Courier and Postal Services Forum 2019 – despre transformări în e-commerce și curierat

Pe 17 aprilie, la Hotel Intercontinental în București, GovNet a organizat cea de-a șasea ediție a forumului de curierat și servicii poștale din România.

Printre speakerii acestei ediții s-au numărat Adrian Mihai – FAN Courier, Cristi Petcu – Pink Post, Lucian Aldescu – Industry Expert, Thomas Altmann – SICK Sensor Intelligence., Pavel Penchev – Econt, Bogdan Ciubuc – Mercedes-Benz Vans Romania, Elena Ionescu Turda – KEBA, Paul Yewman – PostTag, Sebastian Steinhauser – Parcelly, Eduard Lazăr – On the dot, Ionuț Pricop – Bringo, Victor Răcariu – Glovo, Justine Clark – Honeywell Safety and Productivity Solutions, Dan Turcu – RoSystec, Cătălin Cîrnaru – Flanco Retail, Florinel Ioan Chiș – ARMO – Asociația Română a Magazinelor Online.

Evenimentul a adus la aceeași masă de discuții, în cadrul celor două paneluri, cele mai reprezentative companii de curierat și servicii poștale, împreună cu autoritățile ce reglementează și supervizează sectorul, magazinele online, băncile, furnizorii de servicii de plăți sau echipamente și noi tehnologii.

  • Odată cu creșterea comerțului online– în 2018 comparativ cu 2017 creșterea a fost de 30% și a volumelor expediate, cresc și așteptările clienților în ceea ce privește calitatea serviciilor, dar nu și a prețurilor. Acest aspect a fost punctat de către Lucian Aldescu, Industry Expert: “Clienții se așteaptă la servicii premium gratis.”
  • Adrian Mihai, Managing Partner FAN Courier a vorbit despre creșterea calității serviciilor de curierat în contextul provocărilor actuale – creșterea prețului combustibilului, al nivelului de salarizare, schimbările legislative și lipsa infrastructurii de transport. Toate acestea adăugă complexitate proceselor și de aceea este nevoie de investiții în inovație, tehnologii, digitalizare, nu doar pentru a crește calitatea ci și pentru a putea menține prețurile. “Infrastructura are nevoie de îmbunătățiri pentru a putea concura cu prețurile și costurile din alte țări în ceea ce privește serviciile de curierat”
  • Plata ramburs rămâne în continuare metoda preferată de către clienți. Aceasta complică însă livrarea last mile și are un impact negativ asupra calității serviciilor.
  • Creșterea online-ului a avut un efect invers proporțional cu cel al volumelor de curierat atunci când vorbim de facturi, scrisori, notificări etc. Cristi Petcu, general manager PostPink a vorbit despre necesitatea inovației în servicii pentru a compensa scăderea volumelor. Compania ia în calcul să lanseze până la finele anului un serviciu care să vină în sprijinul clienților care au nevoie de livrări cu confirmare de primite sau livrare cu scanare. „Calitatea serviciilor în România rămâne o provocare. Adresarea, în special în zonele rurale rămâne o problemă majoră și împiedică garantarea unui nivel de calitate.”
  • Apar noi modele de business și noi tipuri de livrare care transformă industria de curierat și oferă soluții pentru industrie –dezvoltarea companiilor de livrare în zona de food – Panda, Uber Eats, Glovo, dezvoltarea rețelor de lockere, care inițial erau amplasate indoor, dar acum se dezvoltă și în zonele industriale și în cartierele rezidențiale.
  • Industria are nevoie de investiții constante în inovație și tehnologie, dar și de suport din partea autorităților în special în ceea ce privește infrastructura și constrângerile legislative și de sistem.