Home Automotive Autoliv: în Q2, industria auto se confruntă cu provocări fără precedent

Autoliv: în Q2, industria auto se confruntă cu provocări fără precedent

Autoliv: în Q2, industria auto se confruntă cu provocări fără precedent

Autoliv, liderul mondial în producția de sisteme de siguranță pentru vehicule, a făcut publice măsurile luate de companie pentru a răspunde scăderii din industria auto cauzată de către pandemia COVID-19.

“America și Europa, cele mai mari piețe pentru nou, s-au oprit, practic, în aprilie, iar provocările cu care ne confruntăm în cel de-al doilea trimestru sunt fără precedent.” Declară Mikael Bratt, Președinte și CEO Autoliv. “Acum, că industria și Autoliv trec în următoarea fază – repornirea și consolidarea în afara Chinei, este necesar să ne concentrăm pe sănătatea și siguranța angajaților noștri, dar și pe optimizarea zilnică a resurselor, confruntându-ne cu o cerere din partea clienților redusă și volatilă”.

Adaptarea rapidă la anulările clienților, ce implică schimbări frecvente și semnificative, împiedică Autoliv să își optimizeze și desfășoare operațiunile în mod eficient, spun reprezentanții companiei.

Lanțul de aprovizionare este principala zonă de îngrijorare declară reprezentanții companiei, având în vedere că țările se află în diferite stadii ale reluării producției. De exemplu, lanțul de aprovizionare în Mexic este încă parțial închis. Autoliv lucrează să securizeze lanțul de aprovizionare.

Producție în scădere

În ultimele săptămâni, industria automotive a intrat într-o fază de repornire în aproape toate piețele, deși este o repornire lentă și cu un nivel ridicat de volatilitate. Cel mai recent raport al IHS din 14 mai indică un declin de aproape 50% în producția de vehicule ușoare la nivel global în Q2 2020 versus Q2 2019.

În China, vânzările Autoliv au crescut cu 3% în aprilie 2020 față de aprilie 2019. Aproape 100% dintre fabricile de vehicule au repornit producția, iar operațiunile s-au reluat treptat fiind aproape peste cele din aceeași perioadă din 2019. În Japonia, starea de urgență a fost ridicată în 26 mai, dar repornirea pentru producătorii de vehicule este foarte lentă din cauza cererii reduse de pe piețele de export. În India, producătorii au repornit la un nivel redus, iar în Coreea de Sud, deși fabricile au rămas deschise, nivelul producției a fost redus.

În Europa, vânzările Autoliv au scăzut în aprilie cu 89% comparativ cu aprilie 2019, aproape toți clienții având producția oprită. Aproape toți producătorii de vehicule au reluat operațiunile, însă nivelul producției este instabil și evoluția lentă. Estimările HIS arată că în Q2 2020 în vestul Europei, producția de vehicule ușoare va scădea cu aproximativ 70% comparativ cu Q2 2019.

Pe continentul american, vânzările Autoliv au scăzut cu 96% comparativ cu aprilie 2019 și estimările arată în Q2 un declin al producției în America de Nord cu 75% față de Q2 2019.

Autoliv controlează situația prin controlul costurilor, reducerea cheltuielilor și consolidarea lichidităților. Compania a accesat o linie de credit în 600 milioane dolari de la Swedish Export Credit Corporation.