Continental Sibiu își optimizează operaţiunile intralogistice cu AutoStore
Spaţiul și forţa de muncă sunt două provocări care generează costuri companiilor producătoare la nivel global. Acestea au fost și două dintre motivele care au determinat Continental Sibiu să implementeze sistemul automat de depozitare AutoStore în cadrul operaţiunilor intralogistice.
O soluţie automatizată de depozitare, preluare și livrare de tip goods-toperson (GTP), AutoStore este conceput pentru a maximiza spaţiul din depozit și a reduce munca manuală.

Capacitatea de stocare a crescut semnificativ prin utilizarea eficientă a spaţiului disponibil, permiţând depozitarea unui număr mai mare de cutii pe același perimetru.
Soluţia de box storage este viabilă pentru noi, mai ales datorită faptului că manevrăm în general cutii, nu paleţi, în transferurile intralogistice, iar AutoStore facilitează manevrarea eficientă a cutiilor, îmbunătăţind viteza și acurateţea proceselor de depozitare și picking,” a explicat Adina Maniţiu, Head of Supply Chain Management Continental Sibiu pentru Robotics Report.
Implementarea AutoStore, aliniată la obiectivele de business
Continental Sibiu a ales să implementeze sistemul AutoStore din mai multe motive în strânsă legătură cu obiectivele de business:
- Siguranţă: AutoStore este recunoscut pentru siguranţa sa ridicată, minimizând riscurile de accidente și erori de manipulare.
- Tehnologie și automatizare: Sistemul AutoStore utilizează tehnologie avansată și automatizare pentru a îmbunătăţi eficienţa operaţională. Roboţii AutoStore navighează pe o grilă pentru a stoca și recupera cutiile, ceea ce reduce timpul și efortul necesar pentru aceste procese.
- Optimizarea spaţiului: Auto Store maximizează utilizarea spaţiului disponibil, crescând densitatea de stocare de până la trei ori în comparaţie cu soluţiile tradiţionale. Înainte de implementarea sistemului AutoStore, Continental Sibiu a efectuat o analiză detaliată a fluxurilor de lucru și a sistemelor IT existente pentru a identifica punctele de integrare și a stabili cerinţele tehnice. Au fost create interfeţe personalizate pentru a asigura comunicarea eficientă între AutoStore și sistemele de management al depozitului (WMS), sistemele ERP și alte soluţii IT utilizate de companie.
“Sistemul a fost testat riguros pentru a verifica compatibilitatea și funcţionarea corectă a interfeţelor de integrare, asigurându-se că datele sunt transferate corect și în timp real între diferitele sisteme. Angajaţii au fost instruiţi pentru a utiliza noile interfeţe și pentru a gestiona eventualele probleme tehnice care ar putea apărea în timpul operării sistemului integrat,” spune Adina Maniţiu.
Etapele implementării
Proiectul AutoStore a debutat în ianuarie 2024 cu un workshop de aliniere, organizat împreună cu furnizorul de echipament și toate echipele implicate, iar implementarea a fost structurată în șase etape principale:
- Pregătirea zonei: Această etapă a inclus demontarea rafturilor existente, curăţarea zonei depozitului, predarea zonei către echipa de Facility și pregătirea podelei. Instalarea structurii: A inclus construirea nivelului de mezanin, asamblarea structurii din bare de aluminiu, finalizarea cablajelor electrice si de reţea și instalarea roboţilor.
- Introducerea „Bin-urilor”: Fiecare cutie de depozitare a fost plasata în sistem odată ce grid-ul a fost complet instalat.
- Instalarea tester-ului de software: Asigurarea funcţionării perfecte a sistemului prin instalarea și testarea software-ului.
- Testarea completă a sistemului: Aceasta a inclus punerea în funcţiune, efectuarea testelor de acceptare și instruirea esenţială a super-utilizatorilor desemnaţi.
- Perioada de ramp -up AutoStore: A culminat cu o lansare și deschidere de succes a sistemului.

Impactul AutoStore asupra operaţiunilor logistice
Implementarea sistemului AutoStore în cadrul operaţiunilor Continental Sibiu a contribuit la optimizarea spaţiului, creșterea eficienţei și reducerea costurilor operaţionale. “Fiind un proces automatizat posibilitatea de eroare a operaţiunilor este redusă, iar eficienţa este crescută, permiţând gestionarea unor volume mai mari fără creșteri proporţionale ale costurilor sau personalului.
Manevrarea la nivel de palet cu echipamente precum forklifts și reach trucks a fost eliminată, reducând semnificativ efortul fizic necesar operaţiunilor logistice. Fiecare cutie ajunge la portul operatorului cu un efort minim, ceea ce reduce riscul de accidente și îmbunătăţește siguranţa in depozit.
Implementarea de AGV-uri (Autonomous Automated Guided Vehicles) care transporta cutiile in fluxul logistic (integrat cu AutoStore) și roboţi care preiau operaţiile de PUT/PICK, ne duc cat mai aproape de strategia noastră de Industry 4.0 – „Touchless Material Flow”, afirmă Adina Maniţiu.
Impactul tehnologiei asupra echipei
Integrarea sistemului automat de depozitare în fluxurile logistice a avut un impact semnificativ și asupra modului de lucru al angajaţilor din depozit, deoarece a automatizat multe dintre procesele manuale.
“Angajaţii au putut să se concentreze pe activităţi mai complexe și să își îmbunătăţească productivitatea in general. De asemenea, sistemul a redus riscul de accidente și erori de manipulare, oferind un mediu de lucru mai sigur. La început, a existat o anumită reticenţă faţă de schimbare, ceea ce este normal.
Angajaţii au fost îngrijoraţi d e impactul tehnologiei asupra proceselor curente, dar, prin eforturi continue de comunicare, instruire și suport, echipa a reușit să depășească aceste provocări și să se adapteze la noul mod de lucru. Rezistenţa la schimbare a fost gestionată prin implicarea angajaţilor în procesul de tranziţie, oferirea de training și resurse, și recunoașterea progresului făcut. Tranziţia lentă și susţinerea constantă au fost esenţiale pentru succesul implementării,” adaugă Ana-Maria Rău.
Ca următor pas, pentru îmbunătăţirea performanţelor logistice, Continental Sibiu ia în calcul implementarea de soluţii care să completeze AutoStore: roboţi autonomi care să aducă marfa din zona de producţie la AutoStore și care după scoatere să o livreze în producţie sau zona de pregătire marfă, asigurând un flux continuu și eficient al materialelor.
“În continuare, ne vom concentra pe îmbunătăţirea sistemului software de gestionare a depozitului (Warehouse Management System). Dorim ca informaţiile pe care le utilizăm să fie disponibile în timp real și să explorăm modalităţi de a accesa și utiliza datele din sistem întrun mod simplu și eficient, prin integrarea tehnologiei IoT,” punctează Adina Maniţiu.
Recomandări înainte de implementarea unui sistem automatizat AutoStore
Începeţi prin a analiza nevoile specifice ale depozitului vostru. Evaluaţi procesele actuale, volumul de stocuri, tipurile de produse și cerinţele de manipulare pentru a valida că această soluţie este potrivită. AutoStore este extrem de flexibil și poate fi adaptat la diverse configuraţii de spaţiu. Asiguraţi-vă că planificaţi corect spaţiul disponibil pentru a maximiza eficienţa și capacitatea de stocare.
Nu este o soluţie ieftină, așadar, este important să evaluaţi costurile iniţiale și să calculaţi rentabilitatea investiţiei, dar odată implementată, avantajele și îmbunătăţirile sunt vizibile asigurând o tranziţie lină către automatizarea în logistică.
Articol apărut în ediția 2025 a suplimentului Robotics Report care poate fi descărcat gratuit de aici



