Home Automotive DLOG, calitate end-to-end

DLOG, calitate end-to-end

DLOG, calitate end-to-end

Pe măsură ce industria auto din România a devenit tot mai puternică, odată cu dezvoltarea grupului Dacia-Renault și intrarea pe piaţă a producătorului american Ford, dar și cu apariţia unor importante investiţii ale unor jucători de renume mondial precum Daimler, Continental, Bosch, Honeywell Turbo Technologies, a apărut și o nouă cerinţă a acestor producători – controlul de calitate în domeniul industrial.

Anticipând această nevoie a clienţilor din domeniul auto, în 2010 a luat naștere compania DLOG Decomar Logistic, parte a grupului de firme Decomar, care activează în Sud-Estul Europei. O mașină este o mașină, până în momentul în care se strică… fie din cauza uzurii, fie din cauza unor defecte de fabricaţie… Însă, în ciuda unor cazuri foarte mediatizate în care importanţi producători auto au fost nevoiţi să recheme pentru reparaţii un număr record de mașini, cum ar fi Toyota, care în 2014 a rechemat 7,4 milioane de mașini la nivel mondial sau General Motors, care în 2013 a rechemat 1,5 milioane de mașini de pe piaţa chineză, adevărul este că autoturismele sunt mai sigure și mai fiabile ca niciodată. Acest lucru a fost posibil datorită faptului că producătorii din industria auto au început să controleze foarte bine un pas cheie în procesul de fabricaţie: controlul calităţii, care se traduce prin testarea riguroasă a mașinii în sine, dar și a pieselor componente. Controlul calităţii începe cu mult înainte de intrarea pe linia de asamblare a primului vehicul și se încheie mult după ce acesta părăsește linia de producţie.

Mașinile devin pe zi ce trece tot mai inteligente, un lucru pozitiv și negativ în egală măsură pentru managerii de calitate. Valoarea și eficienţa produselor crește, dar aceste aspecte vin însoţite și de noi provocări, care pot afecta întregul supply chain. Tocmai de aceea, DLOG și-a dezvoltat un portofoliu de produse complet menite să le ofere clienţilor săi servicii personalizate end-to-end, începând de la consultanţă, WMI (Vendor Managed Inventory), controlul calităţii și servicii cu valoare adăugată – audit al calităţii, inspecţie înainte de livrare, control al transportului, inspecţie vizuală, inspecţie completă, reparaţii.

Încă de la înfiinţare, compania a înregistrat o creștere constantă, iar anul 2013 nu a făcut excepţie. În cei patru ani de funcţionare, cifra de afaceri a avut o creștere sănătoasă. De la cei 10 angajaţi, la debutul activităţii, astăzi numărul acestora a ajuns la 95, iar fluctuaţia personalului este nesemnificativă. Astăzi, DLOG este parte a unei reţele globale și operează într-un mediu complex ce integrează clienţi finali și furnizori cu furnizori logistici și consultanţi în supply chain. Printre partenerii DLOG se numără importanţi furnizori din Turcia, China, Coreea şi Europa.

Intermodal&Logistic: Obiectul de activitate al companiei este unul special. Cum a luat naștere DLOG?

Serge Boukaram: În 2010 în grupul de firme Decomar a apărut o nouă companie, DLOG Decomar Logistic. Firma a fost creată pentru a răspunde unei nevoi nou apărute pe piaţă, controlul de calitate în domeniul industrial. Ne-am propus încă de la înfiinţare să devenim parteneri pe termen lung pentru clienţii noștri, prin servicii personalizate end-to-end, ceea ce înseamnă consultanţă, controlul calităţii, dar și servicii cu valoare adaugată. Etica de business pe care am promovat-o ne-a ajutat să construim parteneriate de lungă durată cu clienţii noștri.

Intermodal&Logistic: Resursa umană este foarte importantă într-o astfel de activitate. Cum efectuaţi pregătirea angajaţilor?

Serge Boukaram: Fiind un start-up, am avut șansa de a construi echipa de la zero. Ne-am luptat mult să schimbăm mentalitatea „merge și așa”. Formarea unui personal calificat a fost una dintre priorităţile firmei. Aceasta împreună cu definirea unor proceduri de lucru clar aliniate standardelor impuse de industrie sunt cerinţe de bază pentru ca firma să reziste pe o piaţă dinamică și în permanentă schimbare.

Filosofia noastră constă în monitorizarea permanentă și extrem de riguroasă a unui set de indicatori de performanţă, în ceea ce privește atât calitatea serviciilor oferite cât și performanţa companiei în asamblu. Ţinând cont de creșterea accelerată a numărului de angajat, precum și de extinderea acitvităţii în alte orașe, suntem în proces de implementare a unui sistem de management al performanţei, precum la un proces structurat de evoluţie în carieră pentru persoanele cheie. De asemenea, organizăm periodic team building-uri și alte activităţi de echipă, ce ajută la crearea unei coeziuni între membrii organizaţiei noastre.

Intermodal&Logistic: Ce echipamente sunt necesare pentru a intreprinde aceasta activitate?

Serge Boukaram: Echipamentele diferă de la o operaţie la alta, de la un furnizor la altul. Depinde foarte mult de tipul de control care trebuie făcut. Pentru unii dintre clienţii noștri realizăm doar un control vizual pentru a ne asigura că în timpul transportului piesele nu au suferit avarii.

În alte cazuri realizăm un control minuţios cu echipamente ușoare. Folosim șublere pentru controlul dimensional al pieselor, pentru a verifica dacă diametrul volute se află în limite acceptabile, un multimetru pentru a testa dacă circuitele electrice funcţionează în parametri optimi sau un test dinamometric pentru a verifica cuplul de torsiune al pieselor. De asemenea, realizăm controale de calitate utilizând echipamente grele cum ar fi o mașină de spălat sau instrumente pentru a măsura planeitatea componentelor. Mare parte din piesele folosite în procesul de producţie de la clientul final sunt produse în Asia și livrate pe mare în România. În timpul transportului, un număr mare de piese sunt contaminate, în special în perioadele de schimbare climatică.

Pentru remedierea acestor situaţii, DLOG a investit într-un echipament foarte modern de spălare a pieselor metalice, poate cel mai modern de pe piaţă la ora actuală, o mașină de spălat ORBIT produsă de Guyson. Această investiţie permite readucerea în parametrii de calitate impuși de clienţi a 99,5% din piesele contaminate.

Intermodal&Logistic: De curând aţi încheiat un parteneriat cu un important producător din industria automotive. Puteţi să ne daţi câteva detalii despre acest proiect?

Serge Boukaram: În luna martie a acestui an, firma noastră a fost nominalizata ca furnizor oficial pentru serviciile de triere ale unui important producător auto.

Doar o lună mai târziu, în aprilie 2014, deschideam un punct de lucruîn apropierea orașului Pitești, angajând acolo 25 de oameni. DLOG răspunde astfel nevoii acestui client de îmbunătăţire a calităţii produselor și de eficientizare a costurilor. DLOG a fost desemnată câștigătoare, dintre numeroși furnizori, în urma unui proces riguros de selecţie. Atuurile noastre au constat în calitatea și eficienţa serviciilor pe care le oferim, în privinţa sortării pieselor și a componentelor utilizate în procesul de producţie.

Ne propunem ca pe viitor să dezvoltăm acest parteneriat și ca răspuns la creșterea activităţii clientului nostru, să extindem și paleta de servicii oferite către această companie.

Intermodal&Logistic: Aţi amintit despre măsurarea indicatorilor de performanţă. Puteţi să ne precizaţi ce anume luaţi în calcul?

Serge Boukaram: Avem mai mulţi indicatori pe care îi verificăm pentru a ne asigura că oferim un nivel de calitate al serviciilor optim, cum ar fi nivelul de fluctuaţie a personalului, iar noi ne mândim cu faptul că nu avem nici un angajat care a părăsit echipa; acurateţea inventarului; livrările de timp; performanţele furnizorilor la clientul final; timpul de reacţie în cazul unui incident. Datorită echipei noastre, am reușit de-a lungul anilor să obţinem un nivel de performanţă ridicat.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In