Home Industrii DP World îşi consolidează strategia către o logistică sustenabilă

DP World îşi consolidează strategia către o logistică sustenabilă

DP World îşi consolidează strategia către o logistică sustenabilă

Operaţiuni derulate într-un mod durabil și responsabil pentru mediul înconjurător reprezintă un deziderat pus în practică de integratorul de servicii logistice DP World. Acesta şi-a fixat un obiectiv pe cât de ambiţios, pe atât de sustenabil: zero emisii nete până în 2050. Iar pentru a atinge această ţintă, compania investește puternic într-o logistică sustenabilă, inclusiv în România…

DP World urmărește sustenabilitatea în primul rând prin soluţiile logistice multimodale propuse clienţilor săi, după cum afirmă Cosmin Cârstea, CEO al DP World în România. „În mod uzual, trenul și transportul fluvial, acolo unde se poate, sunt cele mai bune alternative pe distanţe de peste 300 km. Totuși, în acest an am implementat soluţii logistice care au înlocuit transportul rutier cu transport feroviar electrificat și cu transport fluvial pe distanţe mai scurte de 250 km. Chiar dacă ne-am situat ca şi costuri în zona transportului rutier, avantajele obţinute pr in reducerea substanţială a emisiilor de carbon au contat foarte mult în decizia finală a clientului“, explică oficialul companiei.

Expertiza globală, ce se traduce inclusiv printr- o capacitate de a oferi soluţii flexibile şi prietenoase cu mediul, a transformat DP World într-un diferenţiator. „Prin aceste investiţii ne vom putea diversifica soluţiile propuse către clienţi, transferând în același timp mai multă marfă de pe șosea pe calea ferată.“ Pe de altă parte, sustenabilitatea operaţiunilor proprii este un deziderat la fel de puternic, iar pentru a-l realiza, operatorul urmărește în mod activ planul de reducere a emisiilor de carbon cu obiective clare la nivel de grup pentru anii 2040 şi 2050.

Cu ocazia Summitului COP27 desfășurat la începutul lunii noiembrie în Sharm El Sheik, Președintele grupului DP World, Sultan Ahmed Bin Sulayem, a făcut publică intenţia companiei de a investi 50d0 milioane USD pentru a elimina 700.000 tone de CO2 din operaţiunile sale globale în următorii 5 ani. De aceea, compania investește puternic, inclusiv în România, în creșterea eficienţei consumului de energie şi electrificarea echipamentelor folosite , precum și în utilizarea energiei regenerabile și a combustibililor alternativi cu un conţinut redus de carbon.

Dorneşti, o soluţie ce atinge multe obiective

Operabil din această toamnă, terminalul de la Dorneşti, judeţul Suceava, este situat la doar 30 de km de punctul de trecere a frontierei cu Ucraina (Vadu Siret) şi îndeplineşte mai multe roluri, după cum afirmă Cosmin Cârstea. Pe de-o parte vorbim de o soluţie practică prin care Portul Constanţa este degrevat de numărul mare de camioane, în special din Ucraina şi Republica Moldova, pe de altă parte vorbim o eficientă în termeni de sustenabilitate şi cost. „În aproximativ 36 de ore, marfa încărcată în Dornești ajunge în Portul Constanţa cu emisii foarte reduse de dioxid de carbon și cu un preţ substanţial mai scăzut faţă de transportul rutier.” În plus, datorită faptului că regimul de antrepozit vamal a fost aprobat de Autoritatea Vamală Română, presiunea existentă pe șoferii de camion a fost redusă, iar aceștia nu mai sunt nevoiţi să aștepte în port până la 7 zile pentru operaţiunile de încărcare şi descărcare. „De asemenea, în acest terminal suntem capabili să oferim servicii de manipulare a mărfurilor din/în containere, astfel că putem transfera marfa din camioanele cu prelată în alte unităţi de transport și invers, pentru o mai mare flexibilitate a întregului serviciu de transport.

Transportul fluvial, o soluţie sustenabilă

Dar transportul intermodal nu este singura modalitate sustenabilă prin care DP World reduce emisiile de dioxid de carbon din operaţiunile sale logistice. Odată cu intrarea portului dunărean Novi Sad în portofoliul terminalelor gestionate de DP World în Europa, compania şi-a îndreptat atenţia către transportul fluvial. „Chiar dacă în acest moment, lipsa lucrărilor de infrastructură care să regularizeze cursul Dunării face transportul fluvial mai dificil prin lipsa predictibilităţii, am avut câteva proiecte de succes în ultimul an care ne-au dat încredere să continuăm”, menţionează Cosmin Cârstea. Paradoxal, explică acesta, deficitul de infrastructură din România face ca în unele zone, chiar şi pe distanţe scurte, transportul fluvial să fie cea mai bună soluţie.

În contextul în care un accent din ce în ce mai mare se pune pe sustenabilitate, credem în viitorul transportului fluvial și în capacitatea sa de a fi integrat în soluţii eficiente care să lege Portul Constanţa de zona din Centrul Europei” – Cosmin Cârstea, CEO DP World România

Noi investiţii în soluţii verzi

Strategia de investiţii este bazată pe o viziune sustenabilă pe termen lung, astfel că portofoliul va fi dezvoltat printr-o serie de noi terminale ce urmează a fi date în folosinţă în perioada imediat următoare. Este vorba despre terminalul intermodal din Aiud Logistic Park, judeţul Alba, şi terminalul Ro-Ro din Portul Constanţa. Acesta din urmă va fi folosit pentru încărcarea/descărcarea navelor care transportă camioane, semiremorci, echipamente pe roţi și autoturisme, urmând a prelua volumele aflate pe coridorul ce leagă Turcia de Europa Centrală şi de Est. „Prin introducerea transportului maritim pe un segment important al coridorului de transport, vom contribui la reducerea emisiilor nocive pentru mediu și la decongestionarea infrastructurii rutiere.”