Home Intermodal DTS Logistic Services și Turkon Container Line, servicii “tailor made” pentru transportul maritim containerizat

DTS Logistic Services și Turkon Container Line, servicii “tailor made” pentru transportul maritim containerizat

DTS Logistic Services și Turkon Container Line, servicii “tailor made” pentru transportul maritim containerizat

DTS Logistic Services, agenţia de transport maritim, specializată în domeniul transporturilor internaţionale și în logistică integrate și armatorul turc Turkon Container Line au sărbătorit pe 21 martie 2019, cinci ani de parteneriat în România, alături de clienţi și parteneri. Momentul ales pentru celebrarea acest eveniment nu este o coincidenţă, deoarece ambele companii au fost înfiinţate în martie: DTS Logistic Services sărbătorește în acest an 12 ani de activitate, în timp ce partenerul său turcaniversează 22 de ani de la înfiinţarea liniei de containere.

Turkon Container Line este unul dintre cei mai rapizi transportatori care leagă Marea Neagră de Statele Unite. Compania oferă 8 servicii principale ce acoperă Marea Mediterană, Marea Neagră, Marea Nordului și Coasta de Est a SUA – Medieranean, Med-SUA, Intra-Mediterranean, Intra-EastMed, Med-Europa de Nord, Turcia-Marea Neagră. “Turkon Line a intrat în România în 2014 cu serviciul Turcia-Marea Neagră, alegând Constanţa ca debut pentru această nouă piaţă datorită relaţiilor tradiţionale de afaceri între Turcia și România, stabilităţii mediului de afaceri și garanţiei oferite de apartenenţa la Uniunea Europeană și, nu în ultimul rând, pentru potenţialul pieţei din România” a explicat Octavian Dragomir, CEO DTS Logistic Services.

În cei cinci ani de la debutul serviciului prin Portul Constanţa, DTS Logistic, ca și agent a Turkon Line, a transportat anual o medie de 2.500 TEU, un volum relative mic comparativ cu marii jucători, însă, odată cu apariţia de noi servicii în portofoliu și cu trendul ascendent al pieţei de transport maritim, volumul de mărfuri transportate va crește, este de părere Octavian Dragomir.

Octavian Dragomir, CEO DTS Logistic Services

 

“În 2018 piaţa de transport maritim s-a apreciat maritime DTS Logistic Services și Turkon Container Line, servicii “tailor made” pentru transportul maritim containerizat faţă de 2017 și credem că acest trend ascendent va continua și anul acesta, chiar dacă analiștii au prognozat o scădere a consumului în România. Pentru Turkon Line scăderea consumului nu va afecta volumul de marfă pentru rutelele sale tradiţionale.”

 

 

 

Serviciu direct România – SUA

În cadrul evenimentului, Turkon Container Line a anunţat că va lansa în a doua jumătate a acestui an un serviciu de transport maritim containerizat direct, care va face legătura între portul Constanţa și Coasta de Est a Statelor Unite ale Americii, respectiv porturile New York, Norfolk și Savannah. Timpul de tranzit va fi rapid, de aproximativ 18 zile de la Constanţa la New York. Turkon Container Line și partenerul său român, DTS Logistic Services consideră că, datorită acestui serviciu, portul Constanţa va beneficia de o creștere a volumelor de export către Statele Unite ale Americii, întrucât în prezent, o bună parte a companiilor, în special cele care operează în Vestul României, utilizează porturile Bremerhaven (Germania) și Rotterdam (Olanda)pentru exporturile către SUA, datorită timpului scurt de tranzit, comparativ cu cel din Constanţa. Cele două companii și-au propus să înlăture această „piedică”, fiind conștiente de necesitatea și utilitatea acestui serviciu direct șide beneficiile pe care acesta le va aduce atât celor care îl vor folosi, cât și României.

“Linia Turkon nu concurează la propriu cu marii armatori din domeniu și, prin urmare, se concentrează pe oferta de servicii de tip „Tailor made”, în special către clienţii care au afaceri către și dinspre Statele Unite. În 1999 Turkon Line a fost linia care a lansat cel mai rapid serviciu de linie care lega Turcia de SUA în 11 zile, compania devenind renumită pentru acest serviciu premium” spune Octavian Dragomir.

LSS impactează costurile în transportul maritime

Costul pe care un client îl plătește către linia maritimă sau agenţie, “rate”-ul este afectat în primul rând de nivelul de preţ al bunker-ului, al combustibilului,dar și de capacităţile de transport disponibile la un moment dat, în funcţie de cerere și ofertă pe anumite pieţe, rute. Începând cu 1 ianuarie 2020, la toate acestea se va adăuga un cost suplimentar – “low-sulphur surcharge”. Regulile întocmite de către Organizaţia Maritimă Internaţională (IMO) prevăd interzicerea utilizării de combustibil cu conţinut de sulf mai mare de 0,5%, excepţie făcând cazul în care nava are la bord un echipament care să cureţe emisiile de sulf.

LSS-ul, adică „low Sulphur surcharge” este un cost additional generat de noile reguli aplicabile începând cu 2020 și care oblige armatorii, operatorii să utilizeze combustibil cu un conţinut de sulf de maxim 0,50% faţă de 3,50% cât este permis astăzi. Încă nu știm cu certitudine cum va fi aplicat și în ce cuantum de către fiecare linie, dar deja s-au anunţat anumitemajorări ale tarifelor per TEU. Acestea nu vor fi semnificative,însă vor exista” declară CEO-ul DTS Logistic Services.