După achiziția QeOPS, Cargus extinde operațiunile de e-fulfillment
După achiziția QeOPS, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii de e-fulfillment și soluții personalizate de logistică din România, în 2021, Cargus își extinde operațiunile și propune o soluție completă de distribuție și fulfillment.
Începând din luna septembrie 2021, QeOPS operează într-un nou depozit, cu o suprafață de 15.000 mp în CTPark Bucharest. Înființată în 2016, compania a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de peste 6 milioane de lei.

Depozit multi-client, servicii personalizabile
Depozitul operat de QeOPS este unul multi-client și cuprinde o varietate mare de produse, de la unități de memorie de tip „memory stick“, la electrocasnice de mari dimensiuni, așa cum sunt frigiderele side-by-side sau piese de mobilier volumetrice. Ajunsă în depozit, marfa este descărcată și recepționată cantitativ, iar în cazul anumitor produse recepția se face și din punct de vedere calitativ. Sistemul informatic al companiei transmite partenerilor rapoarte detaliate privind aceste recepții, inclusiv eventuale neconformități.
Astfel, QeOPS furnizează o gamă completă de servicii de fulfilment – de bază și speciale – sub un singur acoperiș. Clienții au acces constant la cele mai noi tehnologii, Cargus și QeOPS optimizând constant procesele și implementând noi soluții tehnologice care duc la o creștere sporită a eficienței.
Mai departe, comenzile sunt primite prin interfețe care integrează și alte platforme folosite în sistemul logistic, compania oferind astfel, fiecărui client, un anumit grad de automatizare, în funcție de mărimea și complexitatea afacerii, întregul sistem IT fiind personalizabil din acest punct de vedere.
Un management mai bun al costurilor logistice
Spațiul și costurile sunt, de asemenea, flexibile și personalizabile, serviciul de fulfillment fiind creat astfel încât clienții să se poată concentra pe business-ul de bază, fără să fie distrași de provocările logistice. În acest fel, ei pot fi competitivi pe piață fără grija asimilării interne a unui know-how logistic adecvat. Taxele se bazează și ele pe modelul pay-as-you-go, serviciile fiind facturate după efectuarea acestora.
Costurile fixe sunt înlocuite cu costuri variabile, iar clienții nu trebuie să plătească în plus pentru închirierea spațiului sau a angajaților. Spațiul alocat unui client de comerț electronic poate crește odată cu extinderea afacerii.
După ce comenzile sunt procesate, urmează procesul de selectare și de ambalare pentru curier. Fiecare produs este scanat individual, iar comanda este validată automat atunci când comanda devine completă, moment în care sunt tipărite factura și AWB-ul.

Utilizând aplicația Cargus Mobile, destinatarii beneficiază și de o gestionare dinamică a livrării și pot opta pentru redirecționarea coletului către punctul Ship & Go preferat, obținând flexibilitate și mai mult timp la dispoziție pentru a intra în posesia acestuia. Mai mult, pentru destinatarii coletelor și clienții noștri din zona e-commerce, am dezvoltat și implementat soluții de plată contactless, atât direct la curier, cât și în rețeaua națională de peste 500 centre Cargus Ship & Go, inclusiv pentru coletele ramburs redirecționate către punctele PUDO – o premieră pentru România“, a declarat Jarosław Śliwa, CEO Cargus.
Planuri de dezvoltare a operațiunilor de e-fulfillment QeOPS
Investițiile în noul depozit sunt ample și în derulare. Pe lângă infrastructura ultramodernă IT și de supraveghere video, echipamente pentru manipulare mărfii și alte facilități deja realizate, întregul spațiu va fi complet echipat în următoarele șase luni. Iar acest lucru va include noi investiții în automatizări, îmbunătățiri de procese precum și suplimentarea numărului de angajați din operațiuni cu 50%.
Pandemia a adus o creştere în ceea ce priveşte piaţa de e-commerce în ultimii 2-3 ani, dar România se află, încă, la început, cu 5%-6% din totalul de vânzări, ceea ce reprezintă o piață de 4-5 ori mai mică decât în țările europene bine dezvoltate economic.
