Home Logistics Depozitare Echipamente pentru depozit: a crescut cererea pentru serviciul de închiriere

Echipamente pentru depozit: a crescut cererea pentru serviciul de închiriere

Echipamente pentru depozit: a crescut cererea pentru serviciul de închiriere

Efectul de domino din economie cauzat de pandemie și-a pus amprenta și asupra pieței de echipamente de manipulat pentru depozite unde a crescut cererea pentru închiriere.

Dacă în România, în 2018 piața de echipamente de manipulat a înregistrat vânzări record, cu peste 30% peste nivelul din anul anterior, în 2019, după șase ani de creștere consecutivă, s-a înregistrat un ușor declin al vânzărilor de echipamente, potrivit informațiilor furnizate de către jucătorii din piață. Transpaleții electrici au rămas în continuare unele dintre cele mai populare echipamente.

Pe fondul contextului actual, evoluția pieței în 2020 este incertă și privită cu ușor scepticism, dar se conturează noi trenduri, cum ar fi creșterea cererii pentru serviciul de închiriere echipamente și un interes crescut pentru soluții de semi-automatizare sau automatizare.

Unii dintre cei mai importanți importatori de echipamente de manipulat marfa ne-au explicat evoluția pieței în următoarea perioadă, trendurile și cerințele specifice care au apărut din partea clienților la începutul anului 2020.

Jungheirich Romania

Imke Fasold, Managing Director Jungheinrich România

 

Credem că proiectele de sisteme semi-automatizate sau automatizate nu vor fi afectate, interesul pentru astfel de soluții fiind unul semnificativ din partea tuturor celor interesați de eficiență. Este însă posibil să constatăm anumite întârzieri în implementare.

 

Criza generată de Covid-19 se resimte în toate domeniile de activitate, inclusiv în industria de echipamente pentru manipularea materialelor. Sperăm la o revenire într-un viitor apropiat, asta depinzând însă destul de mult de modul cum va evolua pandemia.

De la debutul pandemiei s-a înregistrat o scădere drastică a vânzărilor pe anumite segmente de piață cum ar fi automotive sau construcții. În perioada imediat următoare ne așteptăm la o creștere a vânzărilor în industria farma și cea alimentară.

Distanțarea socială și riscul de infecție au produs efecte diferite asupra anumitor industrii. În industria de retail, FMCG și farma am sesizat un vârf al închirierii pe termen scurt în momentul în care populația și-a făcut stocuri de produse, urmat de o revenire ulterioară rapidă în parametri normali.

Flota noastră de echipamente de închiriat este diversificată și pregătită să întâmpine toate nevoile ce se regăsesc în piață. Am dezvoltat oferte de închiriere pe termen scurt sau lung deosebit de avantajoase pentru clienții Jungheinrich.

Magazinul nostru online PROFISHOP a înregistrat o creștere a volumelor destul de importantă, lucru normal în condițiile limitării interacțiunilor sociale.

Toyota Material Handling Romania
Ciprian Toaderu, Director Vânzări Toyota Material Handling Romania

 

Ne așteptăm la o creștere a cererilor de echipamente automatizate, însă perioadele de implementare a unor astfel de proiecte nu sunt mici. Între timp nevoile de mișcare de marfă trebuie acoperite, iar noi ne pregătim în mod special să acoperim această cerere cu ajutorul flotelor de închiriere pe termen scurt și used. Este probabilă o creștere a acestor tipuri de servicii și suntem capabili să o satisfacem.

Nu este un secret că au fost industrii care au întrerupt activitatea și era firesc ca efectele să se resimtă și în vânzările de echipamente. Pe de altă parte, comerțul cu amănuntul și pentru industriile de îngrijire a sănătății, vârful în activitate a însemnat un interes mai ridicat decât de obicei pentru soluțiile de închiriere.

În prezent, situația începe să se echilibreze și suntem optimiști că lucrurile vor reveni la normal. Să nu uităm că o verigă importantă în lanțul logistic sunt echipamentele pentru mișcarea de marfă, iar noi vom continua să oferim serviciile noastre la cel mai bun nivel posibil, indiferent de situațiile care ar putea să apară, pentru a susține activitatea partenerilor fără întreruperi.

Parteneriatele noastre cu operatorii din logistică au funcționat normal. S-a acordat o atenție sporită serviciilor pentru a putea face față activității crescute, însă fără a majora nejustificat numărul de echipamente. Am folosit momentul pentru a ajuta, prin serviciile oferite. De altfel, cheltuielile legate de echipamente sunt o mică parte din ceea ce presupune costul cu mișcarea de marfă, principalul cost fiind acela cu operatorul.

Vectra Eurolift Service
George Bădescu, Director General Vectra Eurolift Service

Am remarcat o creștere importantă pe segmentul de echipamente de tip VNA. Acestea sunt de două ori mai eficiente decât sitvuitoarele obișnuite și contribuie la maximizarea productivității. 

Impactul pandemiei a fost unul psihologic, de nesiguranță în ceea ce privește viitorul imediat. În această perioadă, clienții au amânat achizițiile de echipamente noi, însă pe partea de service nu am înregistrat modificări și am avut solicitări atât pentru mentenanță preventivă, cât și pentru revizii și reparații. Din fericire, șocul creat de pandemie începe să se diminueze. Clienții, în cea mai mare parte, au reluat programul de lucru și au reînceput discuțiile fie pentru achiziția de echipamente sau închiriere.

În această perioadă clienții au preferat varianta închirierilor pe termen scurt în defavoarea închirierii pe termen lung.

În 2020, estimăm o scădere de aproximativ 10-20% a cererii de echipamente pentru o perioadă de aproximativ 3 luni, urmând ca până la jumătatea ultimului trimestru, aceasta să revină în parametri aproape de normal.

Cum să alegi un stivuitor pentru închiriere?

Gama de echipamente pentru mișcarea mărfurilor în depozit disponibile astăzi pe piață pentru închiriere este impresionantă și, chiar și pentru cel mai experimentat preofesionist în domeniu, poate deveni copleșitor să aleagă echipamentul potrivit pentru aplicația de care are nevoie. Ceea ce este potrivit pentru un depozit, este total nepotrivit pentru altul. Există însă câteva elemente ce pot face această decizie mai ușoară.

  • Estimați corect sarcina de încărcare

Ce materiale intenționați să manipulați? – paleți, lemn, materiale de construcții, etc și care este cea mai mare sarcină pe care o veți ridica? Este important să nu subestimați greutatea mărfurilor pe care le veți manipula, altfel, echipamentul închiriat nu va putea efectua sarcina de lucru.

  • La ce înălțime trebuie să ridice marfa?

Un stivuitor care ridică o sarcină peste înălțimea de ridicare pentru care este proiectat, poate provoca răsturnarea echipamentului și daune importante în depozit și pune siguranța operatorului în pericol. Este foarte important să aveți înălțimea exactă până la care echipamentul va trebui să ridice marfa. La aceasta, adăugați 15 cm pentru a vă asigura că paletul poate intra pe raft în siguranță.

  • Mediul de lucru al echipamentului

În interior sau în exterior? Acest aspect este foarte important, întrucât stivuitoarele pentru interior utilizează anvelope diferite față de cele de exterior. De asemenea, dacă depozitul are culoare înguste, veți avea nevoie să închiriați un echipament cu o rază de întoarcere redusă. Oferiți toate informațiile partenerului care furnizează echipamentele, pentru a vă asigura că veți închiria stivuitorul potrivit pentru aplicație și mediul de lucru.

  • Ce tip de pregătire au operatorii?

Aveți nevoie de un operator odată cu închirierea echipamentului sau în depozit există operatori care pot manevra stivuitorul închiriat? Nu toate echipamentele se manevrează în același mod, astfel că este foarte important să știți ce tip de pregătire are operatorul pentru a vă asigura că poate îndeplini sarcinile de lucru în siguranță.