Home Stiri Experti de la Rotterdam in managementul Portului Constanta

Experti de la Rotterdam in managementul Portului Constanta

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a avut astăzi, 15 Septembrie a.c., la Haga, o întâlnire cu omologul său olandez, Melanie Schultz Van Haegen. Cu prilejul întâlnirii, ministrul român a reiterat angajamentul MTI de a susține intensificarea parteneriatului dintre porturile Constanța și Rotterdam ca garanție pentru creșterea rolului portului Constanța în Uniunea Europeană.

Intrarea într-o nouă etapă de colaborare între cele două porturi vine ca urmare a semnării Memorandumului de Înţelegere dintre CN APM S.A. Constanţa şi Autoritatea Portului Rotterdam în data de 21 aprilie a.c. ”Suntem deja într-o nouă etapă a acestui parteneriat, prin cooptarea de experți ai Portului Rotterdam în activitățile de management de la portul Constanța pentru că acest import de know-how este vital pentru a dezvolta un plan autentic de business pe termen lung.

Pe termen mediu și lung ne îndreptăm spre o soluție de management privat care să faciliteze ducerea la bun sfârșit a planului prin care Portul Constanța să devină hub regional și al doilea port ca mărime în Europa. Trebuie să profităm de avantajul că Rotterdam și Constanța sunt practic capetele aceluiași coridor european de transport, de la Marea Nordului până la Marea Neagră, Dunărea și Rinul fiind cele două ”autostrăzi” prin care porturile noastre sunt conectate. De aceea intensificarea parteneriatului dintre cele două entități portuare va fi în avantajul ambelor părți și va face din Constanța poarta de intrare în Uniunea Europeană pentru mărfurile transportate din Asia”, a declarat ministrul Anca Boagiu.

Pe agenda discuțiilor dintre cei doi oficiali a figurat și subiectul cooperării pe căile navigabile interne, ministrul român prezentând avantajele cooperării în temeiul Strategiei Dunării și argumentând că scopurile Strategiei sunt complementare planurilor de dezvoltare a parteneriatului dintre porturile Constanța și Rotterdam.

”Dacă Strategia Dunării va fi un succes, importanța porturilor Rotterdam și Constanța va crește și mai mult pentru că până în 2020 traficul de mărfuri pe Dunăre trebuie să crească cu 20%. Cu atât mai mult trebuie eliminate obstacolele pentru navigație, trebuie încurajat transportul de pasageri dintre principalele orașe, dar și să fie promovat turismul prin elaborarea unui brand al Dunării”, a declarat ministrul Boagiu.

În legătură cu dosarele privind revizuirea politicii TEN-T și propunerea Comisiei Europene privind noul cadru financiar multi-anual 2014-2020, ministrul Boagiu a reiterat poziția României conform căreia principiul alocării echilibrate a resurselor pentru reducerea decalajelor între statele Uniunii Europeană trebuie să rămână la baza construcției unor politici atât de importante.

În context, ministrul Boagiu a amintit și că România dorește în cadrul revizuirii politicii TEN-T integrarea unor proiecte precum Autostrada Târgu Mureș- Iași sau linia feroviară de mare viteză Constanța-București-Budapesta.