Home Intermodal Investiţii și noi proiecte pentru MMV Rail în România

Investiţii și noi proiecte pentru MMV Rail în România

Investiţii și noi proiecte pentru MMV Rail în România

MMV Rail România, filiala locală a grupului PETROLSPED Kft, este cea de-a treia companie autohtonă care a achiziţionat o locomotive Siemens Smartron, pusă în funcţiune la începutul lunii septembrie.

“Am ales Siemens, deaorece sunt locomotive electrice și sunt considerate cele mai moderne și fiabile pentru asigurarea unui transport feroviar eficient, ce oferă siguranţă mărfurilor și rapiditate în livrare. Acestea pot depăși viteza de 160km/h, cântăresc 83 de tone și au o putere maximă a roţilor de 5.600 kW. Suntem optimiști că prima locomotivă Siemens Smartron se va ridica la înălţimea așteptărilor noastre, iar dorinţa noastră este de a investi în acest tip de locomotivă în viitor, dacă lucrurile vor funcţiona conform planului stabilit” explică Kinga Mădărășan, Director General al MMV Rail România.

Totodată, în acest an compania a realizat o altă investiţie în material rulant – achiziţia unei locomotive Lema 6100 KW, construită de către Softronic la Craiova. “Încă de la înfiinţare, în 2015, am pus accentul pe creșterea constantă cu ajutorul investiţiilor în material rulant. În acest mod am creat o companie companie cu o formă de organizare solidă și stabilă.” MMV Rail deţine o flotă de locomotive și vagoane performante menite să sprijine misiunea sa în România, de a oferi servicii complete de transport și logistică feroviară. Pe lângă cele două noi achiziţii, compania are în parc 4 locomotive moderne, electrice de tip LE 5100 hp Softronic, 3 Siemens Vectron electrice  interoperabile în România, Ungaria, Austria și Germania. 5 modele clasice LE 5100 hp Electroputere Craiova și 10 tipuri de locomotive diesel electrice modernizate LDE 2100 hop.

Kinga Mădărășan, Director General al MMV Rail România

 

“În 2021 ne propunem să fim o parte integrantă dintr-un parteneriat ce are ca scop setarea unui terminal intermodal în România. Ne vom concentra să oferim clienţilor și partenerilor noștri servicii de transport și logistică complete (transport, manevră feroviară, stocare și manipulare mărfuri, distribuţie door-to-door).”

 

Portofoliu de servicii de transport și logistică feroviară

MMV Rail nu se ocupă doar de transportul mărfurilor pe cale feroviară, ci oferă pachete complete de servicii feroviare ce includ încărcarea și descărcarea mărfurilor, un management proactiv al transportului feroviar, depozitarea și logistică feroviară a mărfurilor, urmărind fiecare etapă a procesului de livrare și asigurând eficienţa operaţiunilor. În plus, compania are incluse în portofoliu și un serviciu de consiliere și consultanţă.

În acest an, în contextul pandemiei, serviciile de consultanţă au migrat în online, iar parteneriatele au continuat, în ciuda acestor condiții nefavorabile. “Pandemia ne-a scos din zona de confort, ne-a obligat să regândim anumite strategii și ne-a pus faţă în faţă cu provocări noi. Ne-am schimbat mentalitatea și ne-a ajutat să lucrăm având în vedere perspectiva de viitor, iar în luna iulie am reușit să atingem numere considerabile în domeniul transporturilor de mare tonaj” spune directorul general al MMV Rail.

Creștere constantă a volumelor de transport

Pe măsură ce activitatea companiei s-a dezvoltat, volumele transportate au crescut de la 483.000 tone în 2016 la peste 700.000 tone în 2019. Un procent de 40% din volumele transportate de MMV Rail în 2020 este reprezentat de livrarea mărfurilor periculoase, 20% în industria lemnului – transporturi de produse din lemn, masă lemnoasă și derivate ale acestora, 15% transporturi pentru industria chimică și un mic procent a constat în transportarea cerealelor. „Perspectivele noastre pentru anul 2021 sunt realiste, având în vedere că ne așteptăm la un an de criză economică. Prin urmare, ne propunem să ne consolidăm parteneriatele deja create, oferindu-le clienţilor existenţi servicii de transport și logistică complexe” declară Kinga Mădărășan, adăugând că în noul context nu se mai poate vorbi de o piaţă stabilă.

“Ne așteptăm la un an imprevizibil, plin de provocări noi. Ne pregătim pentru lărgirea parcului de material rulant, excluderea opririlor neprogramate, a defecţiunilor și eficientizarea transportului și manipulării mărfurilor, o gestionare mai inteligentă a resurselor.”.