Home Companii OTTO Curier

OTTO Curier

În numai trei ani de la înfiinţare, OTTO Curier a reuşit să se poziţioneze în topul companiilor de curierat şi distribuţie expres din România, căştigând încrederea clienţilor săi prin servicii de calitate, rapiditate, punctualitate şi siguranţă.

În 2012, pe fondul unei pieţe autohtone în uşoară creştere, numărul de expediţii realizate de OTTO Curier a depăşit cifra de 2 milioane, ceea ce reprezintă o creştere de aproape 100% comparativ cu anul anterior şi a realizat o cifră de afaceri de 6 milioane de euro, de la 4,4 milioane de euro în 2011. Aceste rezultate spectaculoase au fost susţinute de investiţiile constante realizate de companie pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi a soluţiilor adaptate nevoilor clienţilor.

Inovaţie în serviciile de curierat

Încă de la apariţia pe piaţă, în 2010, OTTO Curier s-a impus prin inovaţie.Serviciul OTTO Cotidian este cel mai popular serviciu din portofoliul companiei, în timp ce OTTO Accelero este singurul serviciu care asigură livrarea până în ora 09:59 prin implementarea unui sistem „money back guarantee“.

În 2012, OTTO Curier a lansat Ramburs 24, ce garantează rambursul în 24 de ore de la livrare şi Ramburs Economic, serviciul cu cost unic indiferent de valoarea rambursului.

„Ramburs Economic reprezintă o alternativă la serviciul de ramburs care există la ora actuală pe piaţă şi le permite clienţilor să-şi recupereze banii într-un timp mediu de 3 zile de la livrare, plătind doar o taxă fixă de 5 lei, indiferent de suma rambursată. Serviciul a fost lansat în luna decembrie 2012 şi am avut un răspuns foarte bun din partea clienţilor“ declară Mihai Pleşea, director marketing OTTO Curier.

De asemenea prin serviciul Tailor Made, compania poate adapta serviciile conform nevoilor şi cerinţelor de transport, logistice şi financiare ale fiecărui client.

„Încercăm să sprijinim business-urile clienţilor noştri, să fim alături de clienţii noştri şi astfel să putem creşte împreună.“

Investiţii pentru o afacere durabilă

Pe o piaţă care încă nu este complet dezvoltată şi unde mai este încă loc de concurenţă, aşa cum este piaţa de curierat din România, investiţiile constante sunt secretul unei afaceri durabile cu o creştere sănătoasă, începând de la investiţiile în componenta umană şi continuând cu cele în mijloace de transport, sisteme IT sau sisteme de automatizare. Pentru că specificul afacerii o cere, flota de transport constituie o investiţie permanentă, parcul OTTO Curier numărând în prezent 300 de autovehicule, maşini de transport de 3,5 şi 4,7 tone, dar şi maşini ale personalului de vânzări.

Investiţiile în sisteme IT, menite să contribuie la eficientizarea activităţii ocupă un loc important în politica de investiţii a OTTO Curier, anul trecut firma făcând câteva investiţii importante.

În a doua jumătate a anului 2012, întreaga echipă de curieri, precum şi echipele de sortare din hub-uri au fost dotate cu scanere wireless, fiind simplificate astfel procesele de distribuţie şi gestionare a comenzilor de colectare. De asemenea a fost redus timpul de procesare a expediţiilor la recepţie curier şi la nivel de hub. OTTO Curier deţine şapte huburi în ţară: Braşov (hub principal), Bucureşti, Craiova, Deva, Cluj Napoca, Bacău şi Focşani.

Achiziţia noului contact center AVAYA a contribuit la îmbunătăţirea calităţii serviciului de Relaţii Clienţi, rata de preluare a apelurilor fiind de 99,99%. În urma implementării noului sistem, clienţii pot lăsa mesaje şi în afara orelor de program. Sistemul permite distribuirea echitabilă a apelurilor între operatori astfel încât să fie evitată aglomerarea unora şi lipsa de apeluri a altora.

„În 2013 vom face în continuare investiţii în dezvoltarea flotei, în factorul uman şi în tehnică de calcul- mă refer aici la sistemele care monitorizează codurile de bare de la plicuri şi de la colete. De asemenea avem în plan achiziţii pe partea de IT, de la înnoirea PDA-urilor curierilor până la găsirea de noi modalităţi prin care clienţii să poată plăti inclusiv cu cardul, în terminalul pe care îl are curierul la el, fără a mai adăuga încă un dispozitiv“ afirmă Mihai Pleşea.

Pornind de la principiul conform căruia angajaţii sunt cartea de vizită a unei companii, OTTO Curier investeşte permanent în instruirea personalului, în traininguri, programe de pregătire, compania având chiar propriul cod de conduită.

O companie eco

OTTO Curier a demarat anul trecut o un proiect care încurajează protejarea mediului înconjurător. „Eco Proiectul a fost iniţiat în 2012, când am demarat un audit intern pentru fiecare hub în parte şi pentru fiecare maşină în parte, a distanţelor parcurse, a traseului optim astfel încât să reducem foarte mult consumul de combustibil şi implicit emisiile, dar şi să îmbunătăţim timpii de livrare pentru expediţiile clienţilor“ declară directorul de marketing al OTTO Curier. O a doua etapă a acestui proces o va constitui plantarea a câtorva mii de arbori, această acţiune urmând a fi repetată în fiecare an.