Home FMCG #Profil De Manager: Mădălina Podar, Customer Supply Chain Lead Romania&Balkans GSK Consumer Healthcare

#Profil De Manager: Mădălina Podar, Customer Supply Chain Lead Romania&Balkans GSK Consumer Healthcare

#Profil De Manager: Mădălina Podar, Customer Supply Chain Lead Romania&Balkans GSK Consumer Healthcare

Parcursul profesional al Mădălinei Podar, Customer Supply Chain Lead Romania&Balkans GSK Consumer Healthcare, în supply chain şi logistică poate fi descris ca un accident fericit, care a dus la găsirea acelui mediu unde pasiunea pentru cifre se întâlneşte cu reprezentarea fizică a acestora, iar inovaţia şi identificarea de soluţii nu doar că sunt binevenite, ci chiar fac parte din cotidian.

Absolventă a Facultăţii de Finanţe-Bănci, Asigurări şi Burse de Valori din cadrul ASE, Mădălina şi-a dorit încă din liceu să lucreze în domeniul bancar. Însă, după un stagiu de practică într-o instituţie bancară, şi-a dat seama că deşi cifrele o fascinau şi o fascinează în continuare, avea nevoie de un mediu de lucru mai dinamic, unde acestea să poată fi transpuse în lucruri concrete.

“Cariera mea în supply chain începe cu un post de analist de vânzări part-time în timpul facultăţii. Acest post implica şi pregătirea unor rapoarte de vânzări şi stocuri pe care managerul de logistică le folosea la crearea forecastului de vânzări. Acel manager a văzut în mine dorinţa de a îmbunătăţi rapoartele pe care le realizam şi de a le aduce mai aproape de ceea ce avea nevoie procesul de forecast. Aşa a început totul şi, cred eu, am avut norocul, încă de la început, de a avea manageri care au văzut potenţialul meu însupply chain chiar atunci când încă eu nu eram conştientă de acest lucru. Am înţeles ulterior că acest domeniu chiar mi se potriveşte pentru că îmbină atracţia mea pentru cifre, alături de stocuri şi procese, care au o reprezentare fizică în Supply Chain,” explică Mădălina Podar.

În logistică nu este loc de presupuneri!

De-a lungul celor mai bine de 10 ani de carieră în cadrul GSK în supply chain, Mădălina a ocupat mai multe poziţii, prima dintre acestea în Customer Service, apoi pe planificarea producţiei, demand forecasting, iar în 2012 a fost promovată într-o poziţie de management.

“Prima lecţie învăţată pe care o dau şi eu mai departe este “niciodată nu face presupuneri!”. Supply Chain-ul este decisiv în felul în care funcţionează o companie, lipsa de stoc sau de capacitate în depozit poate cauza întreruperi ale business-ului de aceea nu te poţi baza pe presupuneri. Şi cred cu tărie că cel mai mult învăţăm din greşeli şi trebuie să le dăm oamenilor din echipă încrederea de a încerca lucruri noi, de a nu le fi teamă de greşeli.“

Mădălina conduce Departamentul de Customer Supply Chain, format din 8 colegi – departament care face legătura între Global Supply Chain, şi operaţiunile locale “Rolul echipei locale de Supply Chain este să alinieze capacitatea de producţie, transport şi depozitare conform planurilor comerciale locale şi realizăm acest lucru printr-un proces care se numeşte Core Commercial Cycle.

Core Commercial Cycle asigură alinierea estimărilor de vânzări, iar cheia succesului este colaborarea interdepartamentală, este un proces de business, nu de supply chain este de părere Mădălina Podar. În 2018, echipa condusă de Mădălina a obţinut un premiul Gold pentru îmbunătăţirea Core Commercial Cycle, precum şi o recertificare de bune practici pe Core Commercial Cycle. “Recertificarea atestă faptul că suntem una din ţările din Europa care are practici model în planificarea comercială. Aceasta a condus şi la depăşirea obiectivului de acurateţe forecast şi la o îmbunătăţire semnificativă în service level-urile cu clienţii noştri.”

Pe baza forecasturilor realizate de către echipă, departamentul de Customer Supply Chain se ocupă şi de aprovizionarea cu stocuri, relaţia cu zona de producţie, dar şi customer service – relaţia cu clienţii în ceea ce priveşte livrarea produselor în 8 ţări – România şi Balcani. Două dintre aceste ţări fac parte din Uniunea Europeană: România şi Bulgaria, iar celelalte şase sunt non-EU, cele mai mari dintre acestea fiind Serbia şi Republica Moldova.

Pentru distribuţia produse lor în cele 8 pieţe, echipa de supply chain regional lucrează cu două depozite externalizate, unul amplasat în România, iar cel de-al doilea în Ungaria. “Motivaţia mea vine din aşteptările de calitate în rolul meu de consumator. De patru ani sunt mamă, şi vreau să am siguranţa că medicamentul pe care îl dau copilului când are febră a ajuns în farmacie în condiţii optime, conţine cele mai bune ingredient şi a fost produs în condiţii de siguranţă maxime. Aceste standarde sunt cele pe care mi le impun ca profesionist şi ne ghidează echipa zi de zi. De asemenea, fac parte dintr-o echipă de oameni implicaţi, care îşi doresc să se dezvolte permanent, care au rezultate, o mentalitate câştigătoare şi mă motivează foarte mult să-i văd crescând.”

Despre leadership şi pasiunea de a creşte oameni

Calmul şi o abordare constructivă în soluţionarea problemelor sunt calităţile cheie ale unui manager în supply chain, este de părere Mădălina Podar, întrucât acesta este un domeniu în care zilnic se ivesc situaţii imprevizibile, care impun rezolvări. “Un om bun de logistică şi supply chain trebuie să se simtă confortabil cu problemele şi să identifice soluţii, pentru că riscuri şi restricţii vor exista întotdeauna. În al doilea rând, un bun manager de logistică are nevoie de o imagine de ansamblu asupra business-ului şi o comunicare permanent cu echipele comerciale. Şi nu în ultimul rând, consider că ingredientul principal pentru a fi un bun manager este pasiunea de a dezvolta oamenii, de a-i creşte, a-i ajuta să se descopere, să vină cu soluţii creative, să-i încurajezi, să le creezi un mediu în care să nu le fie teamă de greşeli, ci să înveţe din ele.

La GSK Consumer Healthcare ţintim să fim un angajator modern, în care toţi membrii echipei să se simtă bine şi apreciaţi la job, să beneficieze de oportunităţi de dezvoltare şi să menţină un echilibru între viaţa personală şi cea profesională. Pe scurt Be you, Feel Good, Keep Growing. Un exemplu bun legat de creativitate în identificarea de soluţii şi care a avut ca rezultat şi o mai bună colaborare cu departamentele din comercial, a fost dezvoltarea unui board game adaptat specificului activităţilor GSK. Pornind de la celebrul beer distribution game – un standard în industrie şi care este un joc de învăţare prin experienţă, jocul exemplifică principiile de funcţionare în supply chain management şi arată cât de importantă este activitatea de forecasting şi de este important realizarea forecasturilor.”

Board game adaptat specificului activităţilor GSK

“Am fost foarte bucuroasă să văd că într-un mediu în care oamenii pot fi creativi, pot veni cu soluţii şi idei, că am creat ceva de genul acesta care este amuzant, dar în acelaşi timp îi ajută pe oameni să înţeleagă concepte care uneori sunt abstracte.”

 Agilitatea, obiectiv în supply chainul GSK Consumer Healthcare

Agilitatea, optimizarea stocurilor digitalizarea procesării comenzilor şi vizibilitatea datelor, colaborarea cu clienţii în atingerea nevoilor consumatorilor, reprezintă trenduri cu impact asupra industriei şi care vor face diferenţa între competitori. Tocmai de aceea, departamentul Customer Supply Chain din cadrul GSK Consumer Health care România lucrează la o serie de proiecte pe direcţia de eficientizare, optimizare de costuri şi stocuri.

“Analizăm continuu cum putem să facem lucrurile mai bine, mai eficient atât din punct de vedere cost, dar şi al poluării. Cred cu tarie că avem responsabilitatea de a ne gândi şi la impactul de mediu.”