Home Logistics #ProfilDeManager: Livia Cartal, Product Supply and Inventory Control Manager SEE Avon

#ProfilDeManager: Livia Cartal, Product Supply and Inventory Control Manager SEE Avon

#ProfilDeManager: Livia Cartal, Product Supply and Inventory Control Manager SEE Avon

Despre rolul său de Product Supply and Inventory Control Manager SEE în cadrul Avon, Livia Cartal spune că face „shopping pe banii companiei”. În realitate însă, fișa postului este una mult mai complexă, ce înglobează responsabilităţi, dar și o multitudine de provocări.

Pentru rubrica Profil De Manager, Livia Cartal a vorbit despre începuturile carierei, lecțiile învățate, dar și care sunt în opinia sa competențele unui bun profesionist în supply chain și logistică.

Operaţiunile Avon din România deservesc în acest moment 5 ţări din regiune, ceea ce în acest an a însemnat ambalarea și livrarea a peste 10.000 de comenzi zilnice, cu vârfuri la început și final de lună.

“Împreună cu colegii din aprovizionare (Product Supply and Inventory Controllers) încercăm să avem un nivel ridicat, dacă nu perfect al disponibilităţii produselor, ţinând cont și de nivelul inventarului care se răsfrânge direct în cash flow-ul companiei.

De asemenea, susţinem colegii din departamentele comerciale în crearea de oferte personalizate pentru reprezentanţii noștri din cele 5 ţări deservite și colaborăm cu departamentele din operaţiuni, astfel încât să nu avem întreruperi ale procesului de recepţie, ambalare și transport.

Ca Product Supply and Inventory Control Manager SEE, îmi aduc aportul în diverse întâlniri strategice lunare, trimestriale, analizez împreună cu colegii procesele care au nevoie de îmbunătăţiri sau creăm noi procese pentru că vorbim de un business dinamic și de o piaţă în continuă dezvoltare,” explică Livia Cartal.

O companie, mai multe “pălării” profesionale

Cariera Liviei în Avon, unul dintre cei mai mari producători și distribuitori direcţi de produse cosmetice la nivel global, a început direct de pe băncile facultăţii, atunci când a fost recrutată pentru poziţia de agent Customer Service.

După aproximativ un an în acel rol, a început aventura în logistică odată cu un nou rol în echipa de aprovizionare, unde împreună cu alţi doi colegi, trebuia să asigure disponibilitatea produselor, a materialelor tipărite și a altor produse necesare vânzării.

“Rolul prevedea aprovizionarea pentru toate cele 4 ţări, apoi 5 deservite de centrul logistic din România. Dacă la început sursele de aprovizionare erau multiple (fabrica Avon din Polonia,Germania, furnizori externi cu livrări direct în România, imprimerii atât internaţionale, cât și locale), procesul s-a simplificat în timp și acum 80% din portofoliul de produse vine via HUB-ul din Polonia”, explică Livia Cartal.

Ulterior, Livia s-a alăturat temporar departamentului regional de marketing din Varșovia, rol ce presupunea planificarea produselor care urmau să iasă din portofoliu și pentru care existau stocuri semnificative pe produsul finit sau componentele principale.

Următorii ani au adus noi provocări în cariera sa profesională, printre care coordonarea departamentului de aprovizionarea  Avon Spania în 2009, iar în 2013 a preluat coordonarea a două noi departamente: System Operators (responsabili cu procesarea tuturor tranzacţiilor de stocuri în ERP) și echipa de Special Orders (responsabilă cu procesarea comenzilor de la clienţii interni: departamente comerciale, directori de zone, inserturi în reviste,etc).

„În septembrie 2015 am preluat departamentele de aprovizionare din Europa Centrală, timp în c are a trebuit să îmi adaptez tipul de management practicat la culturi și tipologii de oameni diferite, dar și comunicarea cu general managerii din regiune și senior managerii. În 2019, am revenit să coordonez echipa din România, ceea ce fac și în prezent.

Între timp au apărut noi poziţii în organizaţie ca urmare a implementării unui nou sistem, astfel încât a fost necesar să avem 2 poziţii noi de Product Data Management și Stock Controller.”

Cel mai interesant proiect

O carieră într-o organizaţie complexă, cu amprentă la nivel global, oferă numeroase oportunităţi de creștere din punct de vedere profesional și de a participa la proiecte interesante. Pentru Livia Cartal, unul dintre acestea a fost cel de înlocuire a ERP-urilor folosite la nivelul ţărilor din Europa Centrală și de Est cu un singur sistem.

“După experienţa din Varșovia, m-am întors acasă și îmi doream să continui dezvoltarea profesională. Astfel m-am alăturat pentru aproape 2 ani unui proiect de business și IT care avea ca scop final înlocuirea sistemelor de facturare la nivelul Europei Centrale și de Est. Chiar dacă acest proiect nu a fost finalizat, pe mine personal m-a ajutat să mă dezvolt pentru că am învăţat să leg procese de business, să mă uit la detalii, cum să leg între ele diverse procese mari și să-mi dau seama de implicaţiile în alte arii informale.

Tot atunci m-am format ca și líder pentru că eram în poziţia de a coordona o echipă de 7 angajaţi din diverse arii operaţionale din ţări diferite din SEE, dar și să fac traducerea cerinţelor de business în limbaj IT, lucrând îndeaproape cu un Business Analist și dezoltatori IT.“

Competenţe ale unui profesionist în logistică

Organizarea, flexibilitatea și respectarea termenelor limită sunt ceea ce definesc un bun specialist în logistică, este de părere Product Supply and Inventory Control Manager-ul Avon. “Organizarea și respectarea termenelor limită reprezintă baza unui logistician, pentru că de foarte multe ori trebuie să livrezi ieri ceea ce ar fi trebuit să livrezi mâine. Flexibilitatea și adaptabilitatea sunt necesare în munca de zi cu zi, pentru că trecem foarte ușor de la un tip de sarcină la un altul cu totul diferit în câteva minute, uneori câteva secunde. Iar viteza de reacţie este foarte importantă, mai ales că ne dorim să trăim “Just in time”.

Ca și lider, Livia Cartal pune accent pe soft skills, deschiderea către nou și dorinţa de a învăţa reprezentând două dintre calităţile pe care le caută la oamenii care se alătură echipei sale.

În general, mă inspir din ceea ce se întâmplă în jurul meu. Încerc să fiu atentă la noutăţile care apar pe piaţa de logistică, intern mă implic în diferite proiecte pentru că având informaţii din diverse arii funcţionale, poţi veni cu idei pentru a îmbunătăţi disponibilitatea produselor și calitatea serviciilor oferite. Deși sunt foarte aplecată către proces, oamenii din echipa mea au libertatea de a aduce îmbunătăţiri modului în care facem lucrurile, pentru a ne ușura munca, ceea ce ajută la generarea de idei noi – Livia Cartal Product Supply and Inventory Control Manager SEE Avon.

Succesul unui manager se măsoară prin echipa pe care o conduce!

De-a lungul carierei profesionale de 20 de ani, petrecută în cadrul Avon, Livia Cartal a avut parte de mai mulţi mentori, un doar din Supply Chain, ci și din alte arii funcţionale ale business-ului, care au ajutat-o să se dezvolte ca líder. Unul dintre primele sfaturi primite a fost acela că succesul unui manager se măsoară prin echipa pe care o conduce. Acum, ca líder de echipă le transmite colegilor săi trei lucruri: ­

  • Obiectivele și vânzările colegilor sunt un punct de plecare, dar cea mai importantă luptă a fiecăruia este cea cu propriile rezultate; ­
  • Nu e important cine a greșit, ci ce se poate face pentru ca acea greșeală să nu se mai repete; ­
  • Tratează-i pe ceilalţi cum vrei să fii tratat.