România, ţinta planurilor de investiţii pentru project44
project44 digitalizează modul în care transportatorii, expeditorii și furnizorii 3PL colaborează pentru a oferi o experiență de transport în timp real, transparentă și optimizată. La acest moment, peste 125.000 transportatori s-au alăturat deja rețelei, din care mai mult 100 din România, o piaţă cu un potenţial extrem de mare pentru companie.
Vizibilitatea în timp real asigurată platformele digitale oferă o mai bună Estimare a Timpului de Sosire (ETA). Avantajul project44 este dat de acordarea unei predicții pe bază de Machine Learning, care ia în calcul factorii exteriori, cum ar fi traficul sau vremea, pe lângă ETA-ul standard oferit de liniile de transport. Accesul la acest tip de informaţii permite companiilor să gestioneze variabilitatea termenelor de livrare.
Aşa cum afirmă Gracjan Podgórski, Director de vânzări în regiunea CEE (Central & Eastern Europe) în cadrul project44, partenerii care au utilizat platforma au înregistrat o scădere între 20% şi 40% a taxelor plătite proprietarilor de nave atunci când vasele nu au fost operate în termenul convenit. Mai mult, odată cu predicția oferită întârzierilor, a scăzut inclusiv procentul companiilor taxate pentru întârzieri (între 15% şi 20%), iar clienții au posibilitatea să ajusteze alocarea stocurilor, astfel încât să evite expedierile de urgență, ceea ce presupune alte costuri importante. Totodată, prin utilizarea unei singure conexiuni ce face legătura cu mai multe software-uri, companiile evită investiţiile costisitoare în integrarea propriilor procese de IT cu sistemele terţilor. În cazul project44, clienţii angajează cu 25% mai puţini IT-işti datorită acestor avantaje.
Pe termen lung, o platformă de vizibilitate avansată a transporturilor poate avea un impact pozitiv asupra rezultatelor financiare ale unei companii prin reducerea stocurilor. O mai bună orchestrare a mișcărilor de transport în lanțul de aprovizionare crește precizia termenelor de livrare pentru un flux de inventar îmbunătățit, ceea ce duce la necesitatea de a deține mai puține stocuri. “Expeditorii şi furnizorii de logistică sunt clienții principali, dar succesul lor pe platforma noastră depinde de partenerii lor de transport, care se implică în procesul de urmărire a transporturilor şi a comenzilor”, afirmă Gracjan Podgórski.
Deşi project44 este o companie aflată la început în regiunea ECE, România se află în topul primelor trei țări cheie în care investiţiile se vor concentra în următorii ani. Platforma susține deja serviciile de asistență pentru clienți și de integrare a operatorilor pentru partenerii săi de pe piaţa locală și începe să extindă activitățile de marketing.
“Vedem un potențial uriaș în economia românească în diverse industrii și purtăm deja negocieri de afaceri cu companii românești mari, de mare valoare” – Gracjan Podgórski, Sales Director CEE project44
Cât privește integrarea cu furnizorii de transport, abordarea platformei originare din SUA se focusează pe trei direcții: colaborarea cu expeditorii şi furnizorii de servicii 3PL pentru a le asigura o bază de transportori online, investiţii constante în tehnologia de integrare şi oferirea de suficiente servicii de valoare adăugată pentru cărăuși, astfel încât aceştia să alături reţelei fără să fie neapărat invitați de un client final sau un furnizor de logistică.
Cum se realizează înscrierea
Pentru o companie de transport, înscrierea în platforma project44 durează cinci minute, iar dacă apar probleme pe parcursul înrolării, acesta poate intra în legătură cu specialist al companiei care vorbește limba română. Transportatorii se pot conecta prin intermediul unei interfeţe API, al dispozitivelor telematice sau prin aplicaţia DriveView, care oferă informaţii în timp real despre locaţie şi timpul estimat de sosire. “Nu punem în sarcina expeditorilor procesul de înrolare pentru partenerii lor de transport, ci gestionăm acest proces împreună cu ei”, explică Gracjan Podgórski, Sales Director CEE.
Pe scurt, project44 ajută transportatorii să îşi îmbunătăţească afacerea prin mai multe moduri:
- Reducerea timpului de aşteptare la clienţi; Prin vizibilitatea în timp real a transportului şi un ETA precis, expeditorii optimizează sosirea transportatorului şi astfel acesta din urmă nu mai pierde timp prețios. În plus, cu ajutorul tehnologiei geofencing acesta află cât timp are de așteptat pentru a fi operat, în acest fel să poată percepe taxele corespunzătoare.
- Serviciul clienţi îmbunătăţit; Transportatorii pot economisi timp în privința activităților manuale de tip Track&Trace și pot reduce apelurile de verificare cu până la 80%.
- Fără taxe ascunse. Rețeaua este întotdeauna gratuită pentru furnizorii de transport care doresc să se alăture și să o utilizeze.
Aşa cum explică oficialul platformei, odată conectat în contul său, transportatorul are acces la vastă listă de clienți expeditori și 3PL a project44, iar companiile care furnizează informații de calitate clienților prin intermediul platformei ajung indexate în categoria transportatori “preferați”, ceea ce le aduce avantaje, cum ar fi posibilitatea rezervării mai multor transporturi. Transparenţa ofertă de project44 este dată de accesul gratuit la Centrul de operaţiuni şi vizibilitzate a transportatorilor, acolo unde aceştia din urmă pot vedea exact ce văd şi expeditorii, şi unde pot verifica şi corectitudinea datelor, platforma oferind o protecţie suplimentară din punct de vedere al confidenţialităţii. Această protecţie se extinde şi la subcontractorii de transport, pe care expeditorii nu îi vor vedea sau cunoaște fără ca transportatorul principal (sau freight forwarder-ul/ compania de 3PL sau furnizorul LSP, după caz) să ofere voluntar informațiile
Avantaje pentru transportatori în cifre
- Creșterea eficienței operaționale
– Reducerea cu 30 – 40% a activităților manuale de Track&Trace
– Creșterea cu 10 – 30% a eficienței muncii în depozit
– Reducerea stocurilor cu 2 – 5%
- Scăderea penalităților de întârziere / penalităților de contestare
– Diminuarea cu 30 – 50% a penalităților de întârziere din partea furnizorilor și clienților
– Îmbunătățirea contestării / validării facturilor cu ajutorul datelor geo-coordonate
- Îmbunătățirea experienței clienților
– Îmbunătățirea satisfacției clienților cu notificări proactive și servicii superioare
– 89% dintre clienți nu vor sacrifica vizibilitatea procesului de livrare sau a ETA-urilor
– 83% dintre clienți nu vor renunța
- Reducerea costurilor de transport
– Reducerea cu 10 – 20% a timpilor de așteptare la operare
– Reducerea cu 1 – 2% a costurilor de transport