Home Intermodal Echipamente SEAT și Grupo Sesé testează primul trailer duo pe drumurile europene

SEAT și Grupo Sesé testează primul trailer duo pe drumurile europene

SEAT și Grupo Sesé testează primul trailer duo pe drumurile europene

SEAT și Grupo Sesé au lansat un program pilot de testare a performanțelor primului trailer duo, cel mai mare și eficient camion de livrări care rulează pe autostrăzile din unele țări europene. Camionul și remorca au fost testate pe drumul de la Zaragoza până la sediul SEAT din Martorell, ansamblul urmând să fie folosit își în următoarele luni pentru transportul componentelor.

Asamblul auto are în componentă două remorci cu o lungime de 13,6 metri și un cap tractor Scania, lungimea totală fiind de 31,7 metri, iar sarcina de 70 de tone. În total, permite reducerea emisiilor de Co2 cu până la 20% pe fiecare sens de mers și o reducere de 25% a costurilor logistice cu transportul componentelor, testele urmând să verifice aceste cifre.

Dr. Christian Vollmer, Vice-Președinte pentru Producție și Logistică SEAT a evidențiat faptul că acest trailer duo are capacitatea de a reduce cu până la jumătate numărul de camioane pe șosele, ceea ce reprezintă un beneficiu major în termeni de sustenabiltiate, siguranță și eficiență.

Pentru moment, testele urmăresc să demonstreze performanțele și beneficiile acestui vehicul în ceea ce privește reducerea emisiilor, eficiența și siguranța pe drumurile publice, astfel ca în viitor să devină un standard în Spania. Ángel Pueyo, Managing Director Grupo Sesé a subliniat că “avantajele acestui tip de transport înseamnă reducerea accidentelor pe durmurile publice, a emisiilor și a costurilor și promovarea multimodalității, a eficienței și sustenabilității.”

SEAT și Grupo Sesé și-au luat un angajament ferm în eficientizarea transporturilor rutiere în urmă cu dou ani când au utilizat pentru prima dată un megatruck în Spania, un camion cu o lungime de peste 25 metri, până acum cel mai sustenabil vehicul pe drumurile din Spania.

Acum, odată cu noul trailer duo, emisiile de CO2 vor fi reduse de la 14% la 20% în comparație cu un camion conventional, ca urmare a eficientizării consumului per tona transportată.

În plus, trailerul duo este mai eficient în ceea ce privește combinarea cu transportul feroviar, infrastructura vagoanelor de tren fiind proiectată pentru a utiliza remorci de 13,6 metri. Astfel, ar putea fi promovat și transportul pe tren către restul Europei.