Home Intermodal Serviciul feroviar ELOG, care conectează România de la Est la Vest, continuă să se dezvolte

Serviciul feroviar ELOG, care conectează România de la Est la Vest, continuă să se dezvolte

Serviciul feroviar ELOG, care conectează România de la Est la Vest, continuă să se dezvolte

În ciuda provocărilor cu care se confruntă transportul intermodal în România, și pe fondul blocajelor international, Elogistics a reușit, odată cu lansarea primului tren care conectează Portul Constanţa cu zona de Vest, să aducă plus valoare atât pentru clienţii săi, cât și pentru întregul sector.

Au fost astfel puse bazele unei strategii de conectare a două zone din România, la care ar trebui să adere și pe care ar trebui să o sprijine și autorităţile, ca strategie naţională.

Am realizat un scurt interviu Mihaela Cîrstean, Customer Service Department – Railway Desk Representative și Ruxandra Nicolae, Sales Representantive în cadrul Elogistics  pentru a vedea care sunt rezultatele la trei luni de la lansarea serviciului, provocările de care s-au lovit în această perioadă și planurile de viitor.

Intermodal&Logistics: Care sunt rezultatele la primele trei luni de la inaugurarea acestui serviciu feroviar?

Mihaela Cîrstean: Încă de la stadiul de proiect ne-am bucurat să avem suportul câtorva parteneri, care au achiesat total serviciul propus și aici aș dori să menţionez Cargo Partner, Cosco Shipping Lines (România). Ulterior, ni s-au alăturat companii precum: SLS Cargo, Kuehne+Nagel, Gebruder Weiss, DB Group. Serviciul se stabilizează și volumele cresc de la o săptămână la alta, iar în cele trei luni de la lansare am transportat pe cale feroviară un număr de 837 containere, un rezultat de care suntem mândri.

Intermodal&Logistics: Care sunt provocările cu care v-aţi confruntat în această perioadă?

Mihaela Cîrstean: În această perioadă pot spune că am întâmpinat provocări diverse, atât ca urmare a condiţiilor meteo, dar și a infrastructurii feroviare, a blocajelor care au apărut, cât și din partea clienţilor. Au fost perioade în care am lucrat sub presiune, cu weekend-uri și nopţi nedormite, cu multe emoţii că trenul nu va ajunge la timp și nu vom putea încărca marfa clienţilor pe nave. Metaforic vorbind, aș putea spune că am oscilat între agonie și extaz. În decursul celor trei luni, am înregistrat atât un timp de tranzit record de 22 de ore pe ruta Constanţa-Arad, dar și săptămâni în care am avut un tranzit de până la 62 de ore. Cu mult efort, implicare și muncă de echipă, am reușit de fiecare dată să găsim soluţii. Partenerul nostru E-P Rail ne-a oferit tot suportul în această perioadă.

 Ruxandra Nicolae: Eu aș menţiona și reticenţa potenţialilor clienţi. Deși oferim o soluţie competitivă, eficientă din punct de vedere al costului, cu timpi de tranzit buni, companiile aleg să utilizeze în continuare transportul rutier, indiferent de greutatea transportată, în detrimentul transportului feroviar. Vorbim de companii mari, care în general ar trebui să fie interesate de beneficiile acestui tip de transport, inclusiv de cele legate de impactul redus asupra mediului. Nu în ultimul rând, ne-am asumat de la început o strategie prin care am dedicat serviciul doar armatorilor și freight forwarder-ilor, aflându-ne în situaţia de a refuza să cotăm clienţilor finali, producători importanţi, care ne-au solicitat serviciile, în conditiile în care aveam spaţiu disponibil pe tren.

Intermodal&Logistics: Care sunt planurile de dezvoltare ale companiei Elogistics?

Mihaela Cîrstean: Ne dorim să consolidăm acest serviciu și să creștem portofoliul de clienţi cu angajament ferm săptamanal per vagon pentru acest serviciu, mai ales că există perspective foarte bune ca în terminalul Afluent Arad să vedem în curând un tren ce conectează nordul Europei cu România, transformând astfel Aradul într-un hub regional. În plus, avem în plan să organizăm un alt tren, de această dată conectând Constanţa cu sudul ţării, regiunea Olteniei.

Ce spun clienţii?

Simona Dumitru, Executive Director – SLS CARGO- “Într-un moment incert de business din punct de vedere al soluţiilor de livrare la timp, în conformitate cu restricţiile portuare, trafic rutier și normelor privind reducerea poluării, am găsit în Elogistics un partener stabil, care ne-a pus la dispoziţie opţiunea de a lega portul Constanţa de vestul ţării, rapid și competitiv. Un partener român pentru o companie românească ce susţine dezvoltarea durabilă a uneia dintre cele mai active industrii worldwide. SLS Cargo recomandă și susţine prin comenzi săptămânale serviciile de transport feroviar containerizat propus de Elogistics, iar împreună dorim să creștem ponderea clienţilor care aleg un business bine făcut.”

Claudiu Grămoșteanu, Logistics Department Manager, Cosco Shipping Lines (România) – “În cadrul Cosco Shipping Lines (România) dezvoltăm constant servicii și parteneriate prin care ne sprijinim clienţii să-și eficientizeze afacerile. Tocmai de aceea ne-am alăturat Elogistics și susţinem dezvoltarea serviciului, care aduce reale beneficii pentru clienţii noștri și suntem convinși că tot mai multe companii se vor alătura acestui demers. Elogistics are o echipă de tineri cu potential și oferă servicii la standarde de calitate, ceea ce ne permite să ne ţinem promisiunile făcute clienţilor.”