Home Intermodal Wascosa T3000 și NiKRASA 3.0 – noul standard pentru semi-remorcile ne-cranabile

Wascosa T3000 și NiKRASA 3.0 – noul standard pentru semi-remorcile ne-cranabile

Wascosa T3000 și NiKRASA 3.0 – noul standard pentru semi-remorcile ne-cranabile

Pe 16 septembrie, la terminalul Yusen Logistics București Sud, industria de logistică și transport a avut ocazia să vadă pusă în practică o soluţie care poate redefini viitorul transportului intermodal în România și Europa.

Vagonul Wascosa T3000 și sistemul NiKRASA 3.0 Amazon au fost prezentate într-un eveniment care a reunit peste 100 de participanţi – transportatori rutieri, companii de logistică și operatori feroviari – interesaţi de modul în care semi-remorcile ne-cranabile, ce reprezintă aproximativ 80-90% din flotele europene, pot fi manipulate rapid și sigur pe calea ferată.

Din punct de vedere al compatibilităţii, NiKRASA 3.0 poate fi utilizat atât cu semiremorci cu sau fără suprastructuri, cât și cu trailere cisterne, silozuri, trailere frigorifice și șasiuri de containere, fiind interoperabil și cu containere sau swap bodies, fiind compatibil cu vagoane T3000e, T5, DTW M8, Kolowag, T4000. Wascosa T3000 este un vagon gândit special pentru transportul semi-remorcilor.

În combinaţie cu NiKRASA 3.0, devine o soluţie completă și extrem de versatilă, care poate transforma modul în care logistica feroviară se raportează la piaţa de transport rutier. Demonstraţiile tehnice din cadrul evenimentului au arătat și impactul economic și ecologic.

Un tren de 640 de metri lungime, cu 220 de rotaţii pe an, echipat cu doar patru adaptoare NiKRASA, își poate crește gradul de utilizare de la 80% la cel puţin 89%. Aceasta se traduce prin 880 de remorci suplimentare transportate anual și o eficienţă operaţională mult mai ridicată.

Greutatea redusă a echipamentului contribuie direct la eficienţa energetică, echivalentă cu transportul a 6,7 trailere mai puţin pe an, în timp ce mutarea fluxurilor de marfă de pe rutier pe feroviar generează reduceri importante de emisii de dioxid de carbon.

“Interesul pentru eveniment a fost fabulos, ne-a depășit așteptările. Operatorii de transport rutier s-au arătat interesaţi și curioși, companiile de logistică au văzut practic o demonstraţie a modului în care funcţionează sistemul nostru, operatorii feroviari au găsit o nouă zonă de interes.

Aș putea sintetiza cu replica unui manager de flotă de transport rutier, a explicat Nucu Morar, Agent Sales RO, BG, SRB, GR WASCOSA. În plus, soluţia prezentată de WASCOSA nu se limitează la piaţa civilă, ci are aplicaţii directe și în transporturile militare, unde flexibilitatea, siguranţa și rapiditatea sunt decisive.

NiKRASA 3.0                                                                                                                                                   

  1. Greutate netă: 2500 kg
  2. Dimensiuni exterioare: 7150 × 2860 × 850 mm
  3. Unităţi de transport intermodal (UTI) compatibile:
  • Semiremorci (cu/fără suprastructuri)
  • Remorci cisternă
  • Semiremorci frigorifice
  • Șasiu pentru containere (inclusiv container)
  1. Compatibilitate vagoane: T3000e, T5, DTW M8, Kolowag, T4000
  2. Manipulare prin: macara portal, reachstacker, macara mobile
  3. Timp de operare: 2,5 minute