Home Industrial Andrei Sulyok, Director General Lindab România și Ungaria: “Continuăm investițiile importante, în curs, care vor avea impact major asupra business-ului”

Andrei Sulyok, Director General Lindab România și Ungaria: “Continuăm investițiile importante, în curs, care vor avea impact major asupra business-ului”

Andrei Sulyok, Director General Lindab România și Ungaria: “Continuăm investițiile importante, în curs, care vor avea impact major asupra business-ului”

În 2011, echipa Lindab România câștiga primul proiect în Rusia și livra 7.000 mp de casete de fațadă pentru construcția fabricii de medicamente Nycomed din Yaroslavl.

În martie 2020, compania a livrat din nou sistemul de fațadă arhitecturală pentru extinderea aceleiași unități de producție. De această dată cantitatea livrată a fost mai mică, însă provocările transportului până la șantier mai mari, la fel și timpul de livrare. Camionul a parcurs cei 2.000 de kilometri între fabrica Lindab din Ștefăneștii de Jos și șantierul clientului în 12 zile.

Andrei Sulyok, country manager Lindab România și Ungaria a vorbit  despre ce a presupus acest proiect, businessul companiei și impactul pe care îl are Coronavirus asupra afacerii și investițiilor.

Intermodal&Logistics: În ce a constat proiectul actual pentru extinderea fabricii Nycomed din Rusia? Care au fost provocările acestui proiect?

Andrei Sulyok: Pentru fabrica de medicamente Nycomed din Rusia, faza actuală de construcție presupune extinderea unui corp de clădire existent, respectând arhitectura inițială a clădirii. Structura de rezistență și acoperișul sunt construite în sistem Astron cu ajutorul colegilor noștri din Rusia. Lindab România furnizează sistemul de fațadă arhitecturală, respectiv casete de fațadă cu fixare ascunsă din oțel prevopsit. În primul trimestru din 2020, s-a livrat o cantitate mică, pentru o suprafață de aproximativ 260 mp de casete în sistem complet. Toate elementele au fost ambalate în paleți și fixate corespunzător pentru a rezista în condiții optime unui transport de lungă durată.

Livrarea produselor s-a realizat în sistem FCA (Free Carrier). Practic, Lindab a încărcat marfa de la unitatea de producție din Ștefăneștii de Jos într-un camion ce nu face parte din flota Lindab. După încărcare camionul s-a deplasat la un comisionar vamal din Otopeni unde s-au completat actele necesare exportului și verificărilor în punctele vamale din statele tranzitate. Camionul a plecat din Otopeni în data de 12 martie și a ajuns în șantierul din Rusia pe 24 martie 2020, parcurgând o distanță de 2.000 kilometri. Durata mare de livrare până la șantierul clientului a fost influențată de procedurile specifice în condițiile COVID-19, de închidere a unor puncta vamale între diferite state și de procedurile elaborate de autoritățile din Rusia referitoare la bunurilor importate din Uniunea Europeană.

Intermodal&Logistics: Care este capacitatea de producție a Lindab România în prezent? Ce procent din producție se exportă și către ce piețe?

Andrei Sulyok: Cifra de afaceri Lindab România este împărțită procentual între două direcții de business: 73% Profile și 27% Ventilații.

Sub umbrela Profile, se regăsesc 8 linii de producție, cu o capacitate anuală real calculată în 2019 de aproximativ 4,5 milioane metri liniari. În 2019, un procent de 7% a fost exportat în Bulgaria și Ungaria. În cadrul activității de producție Ventilații, de curând a fost pusă în funcțiune o linie de producție complet nouă de tubulatură rectangulară, care mărește astfel capacitatea de producție. O altă linie de producție existentă, cea pentru tubulatură Spiro, are capacitate de producție relativă; metrii liniari pot fi influențați de diametrul produs – cu cât diametrul este mai mic, cu atât capacitatea de producție crește și invers.

Intermodal&Logistics: Care este până în prezent impactul pandemiei de coronavirus la nivel de business și în lanțul logistic al Lindab Romania? Există un plan de răspundere la risc în cadrul companiei și ce politici ați implementat pentru a reduce impactul crizei actuale?

Andrei Sulyok: Prin produsele și soluțiile pe care le oferă în România, Lindab se adresează atât clienților finali care au nevoie de acoperiș pentru casa lor, cât și antreprenorilor în construcții, investitorilor, proiectanților și arhitecților care sunt interesați de hale metalice și sisteme de ventilare și climatizare. Pandemia de coronavirus își arată prea puțin efectele în trimestrul 1 al anului 2020. Pe segmentul de hale metalice, câțiva parteneri de afaceri interesați de contractare și-au exprimat intențiile de amânare a deciziei de achiziție, iar cererile de ofertă din mediul online au scăzut simțitor. Pe segmentul de acoperișuri, numărul de cereri de ofertă pare să fi înregistrat de asemenea o diminuare numerică.

Dacă luăm în discuție aprovizionarea cu materie primă și produse finite, în martie întâmpinăm probleme în livrare de la colaboratori din Italia. La nivel de grup, Lindab a implementat recomandări și măsuri pentru a reduce impactul crizei actuale. În Romania, am identificat măsuri de reducere a răspândirii coronavirusului în rândul angajaților, păstrând însă angajamentele făcute în fața clienților noștri.

Intermodal&Logistics: Din ce țări sunt principalii furnizori cu care colaborați și cum a decurs colaborarea în această perioadă?

Andrei Sulyok: Principalii furnizori sunt din Europa, iar colaborarea s-a îngreunat din cauza restricțiilor și măsurilor luate intern de fiecare furnizor, însă până acum nu am avut probleme care să afecteze major relațiile de colaborare.

Stocurile sunt la nivelurile optime, am analizat din timp riscurile și in acest moment suntem acoperiți, chiar dacă o parte din furnizorii noștri își vor opri activitatea temporar din cauza Covid 19. În prezent, importurile sunt ușor întârziate din cauza blocajelor din punctele de frontieră, însă existența stocurilor ne permite să livrăm la timp clienților finali.

În situația de față, strategia generată Lindab rămâne flexibilă, implicit și strategia de aprovizionare și stocuri. Avem angajați dedicați și de încredere, care analizează și asigură premizele în vederea onorării la timp a comenzilor clienților noștri. În caz de nevoie, analiza primară și iminentă este auditul intern, în urma căruia corectăm/îmbunătățim acolo unde sunt raportate neconformități sau posibilități de îmbunătățite.

Intermodal&Logistics: Care considerați că va fi impactul pe termen mediu și cum afectează această situație planurile de dezvoltare/investiții la nivel de grup și local?

Andrei Sulyok: Atât la nivel local, cât și la nivelul Grupului Lindab, suntem atenți la fluxul de numerar, la nevoile clienților și susținem activitatea de vânzare. Trăim în trecut, prezent și viitor deopotrivă, facem simulări de schimbare de rol cu toți stakeholderii noștri – angajați, clienți, furnizori, parteneri de afaceri, pentru a poziționa Lindab în relație corectă față de fiecare dintre aceștia.

Continuăm investițiile importante, în curs, care vor avea impact major asupra business-ului Lindab, însă am reanalizat și pus la sertar pe acelea care nu necesită implementare imediată și impact rapid. Suntem conștienți că măsurile luate intern în această perioadă vor crește ușor costurile, însă le vom analiza la nivel de an 2020, judecând la scară largă impactul pe rezultat.