Home Intermodal Coronavirus: Operatorii de transport intermodal cer măsuri pentru asigurarea continuității traficului de marfă

Coronavirus: Operatorii de transport intermodal cer măsuri pentru asigurarea continuității traficului de marfă

Coronavirus: Operatorii de transport intermodal cer măsuri pentru asigurarea continuității traficului de marfă

Operatorii europeni de transport intermodal au solicitat, într-o scrisoare adresată autorităților  europene, implementarea unor măsuri care să permită desfășurarea transportului intermodal de marfă, în condițiile în care tot mai multe țări din Europa își închid granițele.

În loc de a bloca traficul feroviar, este important ca operațiunile intermodal să continue, se arată în scrisoare, acesta fiind modalitatea de transport care necesită cele mai puține resurse umane. “Trebuie luat în considerare faptul că în operarea unui tren, o echipă de maxim 2 persoane poate transporta 40 de semi-trailere, în timp ce un terminal de transbordare care manipulează 20 de trenuri pe fiecare sens zilnic folosește 60 de persoane. În comparație, pe cale rutieră pentru a transporta această cantitate de marfă ar fi nevoie de 800 de șoferi de camion” arată operatorii de transport intermodal.

Transportul intermodal de marfă utilizează transportul feroviar pe distanțe lungi și transportul rutier pentru ultima milă, distribuția către client. “Astăzi, un număr tot mai mare de companii din sectorul logistic mută o proporție semnificativă de bunuri pe calea ferată pentru a reduce mobilitatea angajaților, cum ar fi șoferii de camion, în Europa, în special pe coridorul nord-sud pentru traficul către și din Italia.”

Scrisoarea subliniază o serie de măsuri de ajutorare specific care includ:

  • O comunicare clară și transparentă la nivel instituțional
  • O atenție special acordată terminalelor de transbordare, un liant esențial în operațiunile de transport intermodal
  • Protejarea transportului intermodal prin intervenții și procese coordonate cu protecția civilă și regiunile implicate, precum și coordonarea acțiunilor la nivel central pentru a asigura uniformitatea procedurilor
  • Orice blocare a transportului feroviar ar fi contra-productiv din punctul de vedere al sănătății publice și ar trebui evitat
  • Serviciile se vor desfășura în conformitate cu procedurile de siguranță menite să evite contagierea prin reducerea pe cât posibil a contactului între oameni
  • Digitalizarea și simplificarea proceselor administrative, incluzând facilitarea proceselor de obținere a autorizațiilor vamale pe coridoarele feroviare
  • Acțiuni pentru a sprijini costul forței de muncă în companii, fiind așteptate scăderi importante ale volumelor
  • Amânarea plăților din lipsa lichidităților
  • Amânare de o lună pentru întocmirea formalităților administrative

Documentul a fost semnat de către asociații profesionale precum Anita (Asociația Națională a Companiilor de Transport Auto), Assoferr (Asociația operatorilor de transport intermodal și feroviar), Assologistica; Fercargo; Fercargo Manovra; Fercargo Rotabili; Fercargo Terminal; ESC (Consiliul European al Expeditorilor), ERFA (Asociația Europeană pentru Transportul de Marfă Feroviar), NEE (Rețeaua Europeană a Căilor Ferate), UIRR (Uniunea Internațională pentru Transportul Combinat Rutier-Feroviar)