Home Automotive Cum afectează coronavirus producția automotive în Europa?

Cum afectează coronavirus producția automotive în Europa?

Cum afectează coronavirus producția automotive în Europa?

Conform datelor statistice, aproximativ 94% dintre supply chainuri la nivel global au fost afectate de epidemia de coronavirus. Industria automotive este unul dintre cele mai afectate sectoare de această criză, mulți producători de vehicule fiind deja forțați să își suspende producția și să închidă temporar fabricile sau să își reducă activitatea.

PSA Group a anunțat că începând cu 16 martie, din cauza accelerării numărului de infectări cu COVID-19 în apropierea unor din site-urile sale de producție, dar și din cauza unor probleme majore întâmpinate de anumiți furnizori, corelată cu declinul brusc al pieței auto, își va închide unitățile de producție vehicule. Suspendarea producției este anunțată până pe 27 martie.

Tot până pe 27 martie se vor închide și unitățile de producție pentru Fiat și Maserati ale FCA, a anunțat compania. Sun afectate de decizie fabricile din Italia situate în Melfi, Pomigliano, Cassino, Mirafiori, Grugliasco și Modena, dar și unitățile sale din Polonia și Serbia.

Ford își închide operațiunile la fabrica din Valencia, Spania, după ce trei angajați au fost testați pozitiv pentru COVID-19. De asemenea, conform presei germane, producătorul și-a redus producția la fabrica din Saarlouis de la două schimburi la un singur schimb, în timp ce fabrica din Cologne funcționează la parametri normali pentru moment.

Declararea stării de urgență a forțat producătorul german Volkswagen să își suspende producția la fabrica din Slovacia în viitorul apropiat. Fabrica SEAT din Martorell, Spania este de asemenea închisă.

În Germania, producția VW este “asigurată pentru moment”, a declarat un reprezentant al companiei. “Monitorizăm situația, în special deciziile autorităților și supply chain-urile în Europa” a adăugat acesta.

Producătorul francez Renault a declarat luni că își va închide unitățile de producție în Franța până la “noi ordine”. Producătorul a explicat că suspendarea producției este o măsură pentru a-și proteja angajații de epidemia de coronavirus și în conformitate cu măsurile luate de către guvernul francez. 12 site-uri și aproximativ 18.000 de angajați vor fi afectați de această măsură. În celelalte țări unde compania are fabrici, situația va depinde de condițiile fiecărei țări în parte.

În plus, producătorul de componente auto, Magna a anunțat închiderea unității sale din Graz, Austria cel puțin până pe 30 martie. Producătorul invocă nu doar criza COVID-19 pentru această oprire temporară a activității, ci și unele incertitudini în supply chain care fac aproape imposibilă planificarea producției în acest moment.