Home Intermodal E-P Rail: Tehnologia și digitalizarea ne oferă o predictibilitate cu privire la timpii de sosire a trenurilor de marfă

E-P Rail: Tehnologia și digitalizarea ne oferă o predictibilitate cu privire la timpii de sosire a trenurilor de marfă

E-P Rail: Tehnologia și digitalizarea ne oferă o predictibilitate cu privire la timpii de sosire a trenurilor de marfă

Compania feroviară românească E-P Rail va digitaliza întreaga flotă de vagoane printr-un parteneriat cu Nexxiot, care îi va oferi o predictibilitate cu privire la timpii de sosire a trenurilor de marfă. Pe lângă digitalizarea transportului feroviar de marfă, clienţii E-P Rail vor beneficia și de noi servicii. Cele două companii duc mai departe ideea de „TradeTech”, care reimaginează capacităţile lanţurilor de aprovizionare la nivel global.

E-P Rail beneficiază de software-ul Nexxiot pentru analiza datelor. Cloud-ul logistic dedicat procesează Big Data colectat folosind învăţarea automată și algoritmi. Pentru E-P Rail, aceasta permite îmbunătăţiri ale performanţei operaţionale și creează noi servicii apreciate de clienţi, deoarece contribuie la o mai mare transparenţă în lanţul de aprovizionare, la o mai mare agilitate și predictibilitate. Noile servicii pentru clienţii de transport marfă vor fi disponibile începând de anul viitor. Următorii pași pentru E-P Rail, în ceea ce privește digitalizarea și creșterea vizibilităţii lanţului de aprovizionare al clienţilor, îi constituie digitalizarea completă și menţinerea pe viitor în parametri.

Transportul intermodal, pilon strategic de dezvoltare

Transportul intermodal este un segment în continuă dezvoltare în cadrul business-ului E-P Rail, compania realizând investiţii pentru a răspunde cerinţelor clienţilor. E-P Rail a achiziţionat și închiriază vagoane specifice acestui tip de transport, transportul containerizat de marfă fiind unul dintre pilonii strategiei viitoare a companiei. Compania are în flota proprie 100 de vagoane Sggrss pentru transportul containerelor și alte 200 de vagoane Sgrss închiriate. „O cerere semnificativă pe segmentul de transport containerizat de marfă o generează industria lemnului, unde se transportă containerizat produsele finite. Apoi urmează industria producătoare de autoturisme, în care se transportă în special componentele acestora și de asemenea, importurile de produse diverse care se transportă prin portul Constanţa și frontierele de Vest, acestea din urma fiind cererile unde se estimează creșterea transportului containerizat”, explică Radu Gheorghiu. E-P Rail are ca principal obiectiv de dezvoltare creșterea capacităţii de transport containere cu 25%. În plus, pentru 2022 compania și-a setat ca obiectiv un volum de 6 milioane tone de marfă transportată, de la aproximativ 4 milioane în 2020.

Creșterea preţului energiei electrice, provocare majoră pentru companie și clienţi

Despre perioada 2020-2021, echipa E-P Rail susţine că deși a fost dificilă, s-au găsit soluţii pentru derularea în condiţii optime a activităţii companiei, astfel, cifra de afaceri a crescut cu 20% din 2020 până în prezent. “Perioada 2020-2021 a fost una foarte dificilă, toate transporturile au fost îngreunate de accidente des petrecute pe calea ferată, iar neimplicarea Ministerului Transporturilor în problemele infrastructurii a îngreunat și mai mult transporturile de marfă. Provocarea majoră a fost adaptarea la noile condiţii din piaţa energiei electrice, în care costul s-a majorat de peste trei ori faţă de sfârșitul anului 2020, care a avut un impact puternic negativ, fiind necesară actualizarea tarifelor de transport în lanţ,” adaugă Managing Director-ul E-P Rail. Resursa umană continuă să reprezinte o provocare pentru sectorul de transport feroviar. E-P Rail prin operatorul propriu de transport Feroviar, CER – FERSPED are un centru de formare prin care autorizează mecanici de locomotive pentru diverse tipuri de locomotive și diverse secţii de circulaţie/pante, asigurând astfel autorizări cât și personal de locomotive necesar, aceștia fiind reţinuţi prin fidelizare.

E-P Rail – investiții în material rulant

E-P Rail se află în prezent printre cele mai mari companii feroviare din ţară, iar ca obiectiv strategic pentru următoare perioadă și-a stabilit o poziţionare în top 3 companii la nivel naţional și top 10 la nivel regional. E-P Rail este o companie cu capital privat, având ca activitate principală transportul feroviar de marfă și serviciile conexe feroviare. Compania a fost fondată în 2013 și deţine filiale în Slovacia, Austria și Ungaria. În anul 2017, E-P Rail a mărit numărul companiilor din grup prin achiziţionarea companiei CER Fersped, operator de transport feroviar de marfă pe piaţa din România. Compania deţine în parcul propriu 8 locomotive electrice LEMA Softronic, 5 locomotive electrice Siemens Smartron, precum și un tractor de manevră HRS 9170, fabricat în 2017. De asemenea, E-P Rail mai are închiriate 2 locomotive multisystem Siemens Vectron, 5 locomotive electrice și 3 locomotive diesel LDE de 2.100 kw. În ceea ce privește vagoanele, operatorul feroviar deţine 100 de vagoane Sggrss și 50 de vagoane tip Rills și operează o flotă închiriată ce include 200 de vagoane Sgrss, 300 de vagoane cisternă, 1.200 de vagoane Eacs, Eanos și Fass, precum și 200 de vagoane tip Ha.