Home Intermodal Elogistics Corporation – partener al TE Bahnoperator pentru fluxurile de marfă de pe Middle Corridor

Elogistics Corporation – partener al TE Bahnoperator pentru fluxurile de marfă de pe Middle Corridor

Elogistics Corporation – partener al TE Bahnoperator pentru fluxurile de marfă de pe Middle Corridor

Furnizorul de servicii integrate de transport pentru mărfuri containerizate, Elogistics Corporation a demarat anul acesta un parteneriat strategic cu TE Bahnoperator, unul dintre cei mai mari jucători din Germania pe segmentul transportului feroviar de marfă între China și Europa.

Astfel, Elogistics se ocupă de operarea trenurilor TE Bahnoperator între Portul Constanţa și destinaţia finală și pregătește formalităţile vamale pentru acestea.

“Ne aflam în contact cu diferite companii din România pentru operarea trenurilor noastre, dar am ales Elogistics Corporation pentru comunicarea rapidă și eficientă. De la primul nostru contact cu Elogistics și până la organizarea primului tren a trecut numai o săptămână. În prezent ne concentrăm doar pe acest parteneriat. Cu Elogistics avem o colaborare foarte bună pe care plănuim să o dezvoltăm pe termen lung”, declară Marcel Stein, CEO General Manager TE Bahnoperator® Group. Acesta a precizat că în prezent un procent de 5% din volumele clienţilor de pe Coridorul de Nord prin Rusia a fost mutat pe Middle Corridor, 3 până la 6 trenuri tranzitând săptămânal Portul Constanţa.

“În actualul context geo-politic, Middle Corridor reprezintă o alternativă Coridorului de Nord prin Rusia adoptată de tot mai mulţi clienţi finali și furnizori de servicii logistice. Astfel, Portul Constanţa a devenit un hub alternativ pentru traficul de marfă între China și Europa și are potenţialul de a fi un hub pentru mărfurile din Asia, așa cum este Malaszewicze în Polonia“, afirmă Ruxandra Nicolae, Sales Manager Elogistics Corporation.

“Elogistics Corporation și TE Bahnoperator lucrează împreună pentru a dezvolta noi conexiuni feroviar către alte destinaţii europene cum ar fi Slovacia, Polonia, Germania și Italia, cu scopul de a crește traficul de marfă transportat prin Portul Constanţa. Dorim să-i mulţumim TE Bahnoperator pentru parteneriatul solid de până acum și suntem convinși că, în ciuda tuturor provocărilor și dificultăţilor acestui nou coridor de transport, vom continua să ne sprijinim reciproc în dezvoltarea proiectului,” a adăugat aceasta.

Containerele cu provenienţă din China/Far East, încărcate cu diferite tipuri de marfă, au tranzitat Middle Corridor – China, Kazakhstan, Marea Caspică, Azerbaijan, Georgia, Marea Neagră și până în Portul Constanţa. După un tranzit de maxim 5 zile au ajuns în Ungaria, fiind ulterior conectate cu alte servicii feroviare către clienţii finali din toată Europa.

“Middle Corridor este una dintre cele mai complicate rute, implicând traversarea a două mări – Marea Caspică și Marea Neagră, 5 ţări – Kazakhstan, Azerbaijan, Georgia, Romania, Ucraina și același număr de parteneri. Principala problemă este încă organizarea și coordonarea tuturor partenerilor de transport maritim și feroviar, ceea ce duce încă la un timp de tranzit ridicat. În plus, în contextul creșterii puternice a volumelor, este nevoie de timp pentru a obţine echipamentele de transport necesare și a le implementa.

Infrastructura feroviară și procedurile vamale din Sud-Estul Europei au de asemenea nevoie de timp pentru a fi îmbunătăţite. Middle Corridor este încă la început și este nevoie de mai mult timp și îmbunătăţiri pentru a deveni o rută alternativă competitivă la Coridorul de Nord. Potenţial există, dar avem nevoie de o colaborare strânsă cu toţi operatorii și transportatorii implicaţi pe această rută, așa cum este cea cu Elogistics.”Marcel Stein CEO General Manager TE Bahnoperator® Group.