Home Intermodal Investiții de 18 milioane euro în infrastructura energetică a Portului Constanța

Investiții de 18 milioane euro în infrastructura energetică a Portului Constanța

Investiții de 18 milioane euro în infrastructura energetică a Portului Constanța

CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța a semnat contractul de finanțare a proiectului „Asigurarea condițiilor electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing)“ – E-COLD.

Proiectul are o valoare de 18,8 milioane euro (cu TVA) și este finanțat din fonduri europene prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) în proporție de 82,6%, diferența fiind acoperită de la bugetul de stat.

E-COLD cuprinde realizarea lucrărilor pentru instalarea tehnologiei cold-ironing pentru 10 dane din Portul Constanța, în vederea asigurării condițiilor pentru alimentarea cu energie a tuturor tipurilor de nave la țărm (croazieră, RO-RO, feribot, nave multifuncționale, nave marfă vrac, nave – tanc, etc.), indiferent de dimensiune, tensiune de alimentare, frecvență și spor de putere solicitat. Perioada de implementare a proiectului este de 36 luni.

Prin realizarea acestei investiții în Portul Constanța, instalațiile existente vor fi aduse la o stare de funcționare performantă, respectarea standardelor și a normativelor tehnice specifice referitoare la siguranța în exploatare, în condiții de eficiență energetică sporită.

Tehnologia cold-ironing permite furnizarea energiei electrice de la mal unei nave aflate la dană, în timp ce motoarele sale principale și auxiliare sunt oprite.

Principalele beneficii

Proiectul E-COLD aduce o serie de beneficii de mediu și comerciale pentru operatori:

  • Reducerea nivelului de zgomot, reducerea noxelor și a reducerea emisiilor de dioxid de carbon în zona portuară, dar și în zona comercială aflată în imediata apropiere a portului;
  • Reducerea vibrațiilor pentru condiții mai confortabile pentru pasagerii aflați la bordul navelor de croazieră;
  • Creează noi oportunități de afaceri pentru toate părțile implicate: reducerea costurilor de funcționare a navelor și furnizarea de servicii suplimentare în porturi;
  • Cererea suplimentară de energie creează oportunități de echilibrare locală a rețelelor de electricitate;
  • Conectarea navelor la resurse de energie regenerabilă, energie eoliană și energie solară, permite reducerea suplimentară a emisiilor.