Home Industrii Germania: 25% din mărfuri trebuie puse pe tren până în 2030

Germania: 25% din mărfuri trebuie puse pe tren până în 2030

Germania: 25% din mărfuri trebuie puse pe tren până în 2030

Între 1995 și 2022, emisiile absolute de CO2 generate de transportul rutier de mărfuri au crescut de la 39,3 milioane la 45,9 milioane de tone, potrivit Consiliului Verzilor. Cu toate acestea, traficul rutier trebuie şi el îmbunătățit din punct de vedere climatic, ceea ce înseamnă mai multe camioane electrice pe șoselele germane. Producătorii spun că 100.000 de camioane electrice pe baterii pentru distanțe lungi vor ieși de pe linia de asamblare începând cu 2024, ceea ce înseamnă zece milioane de tone de CO2 economisite anual.

Așa-numita rețea de înaltă tensiune există deja în Germania și, uneori, trece chiar de-a lungul autostrăzilor. „Trebuie să o extindem cât mai repede posibil și să o facem funcțională pentru camioane. Logistica va trece de la diesel la e-camioane doar atunci când va fi clar că acestea pot fi încărcate pe drum fără întârziere”, se arată în decizia consiliului grupului parlamentar.

Introducerea unei „diferențieri efective a emisiilor de CO2 în cadrul taxei de drum pentru camioane” va face ca trecerea la transportul feroviar sau la camioanele electrice să fie și mai atractivă pentru logistică. Resursele financiare rezultate ar trebui să fie disponibile pentru modernizarea rețelei feroviare, mai spune partidul format din Alianţa 90 şi Verzii. Toate acestea ar trebui să aibă loc în 2023.

Deşi este de acord că vehiculele speciale – cum ar fi cele de deszăpezire, pompieri sau colectare a deşeurilor – sunt mai greu de schimbat într-unele ecologice, executivul grupului parlamentar propune un bonus de mediu limitat în timp pentru camioanele speciale.