Home Intermodal Loredana Schuster, Subsidiary Manager România&Bulgaria Bertschi AG: Credem în potenţialul terminalului de la Ploiești și continuăm să creștem volumele

Loredana Schuster, Subsidiary Manager România&Bulgaria Bertschi AG: Credem în potenţialul terminalului de la Ploiești și continuăm să creștem volumele

Loredana Schuster, Subsidiary Manager România&Bulgaria Bertschi AG: Credem în potenţialul terminalului de la Ploiești și continuăm să creștem volumele

Grupul Bertschi, companie specializată în furnizarea de servicii de transport intermodal și soluţii pentru managementul lanţului de aprovizionare în industria chimică, rămâne un promotor al transportului combinat de mărfuri.

În România, în proporţie de aproape 90% dintre volume se transportă intermodal, acest procent menţinându-se constant în ultimii ani.

În 2018, compania elveţiană a făcut un nou pas în sprijinirea dezvoltării transportului intermodal în România, făcând prima achiziţie pe piaţa locală, terminalul intermodal de la Ploiești – Intermodal Services.  Într-un interviu pentru Intermodal&Logistics, Loredana Schuster, Subsidiary Manager România și Bulgaria, Bertschi AG ne-a vorbit despre planurile pentru dezvoltarea terminalului, evoluţia entităţilor grupului Bertschi în România în 2020 și perspectivele pentru acest an.

Intermodal&Logistics: Cum aţi descrie anul 2020 din punct de vedere al activităţii pentru Bertschi România și pentru terminalul Intermodal Services? Care au fost schimbarile survenite, pe fondul pandemiei?

Loredana Schuster: 2020 ne-a schimbat vieţile și a oferit un alt sens al normalului, faţă de cel pe care îl știam. Ne-a forţat să ne adaptăm comportamentul în faţa unei situaţii complet noi, pentru întreaga lume. Pandemia a avut un impact negativ asupra economiei globale, și, ca o consecinţă directă, și sectorul transporturilor a fost afectat.

Activitatea entităților de transport ale Bertschi în România a fluctuat pe fondul restricţiilor de circulaţie impuse în Europa din martie 2020. Astfel, deși Q1 a fost unul bun cu o creștere importantă a cifrei de afaceri comparativ cu 2019, în Q2, când multe unităţi de producţie au fost închise sau și-au redus producţia, veniturile noastre au scăzut semnificativ. Q3 a început foarte bine, în iulie cifra de afaceri a fost mai ridicată comparativ cu iulie 2019, în timp ce în luna august s-a menţinut tendinţa din anii trecuţi, fără rezultate satisfăcătoare. Începând din septembrie, activitatea a mers foarte bine, la același nivel cu 2019 și astfel, am reușit să închidem anul cu rezultate bune.

Nu am pierdut clienţi, din fericire, însă au fost anumite schimbări în ceea ce privește volumele: în cazul unora dintre clienţii noștri acestea au crescut, în timp ce în cazul altora am remarcat o scădere.

Cifra de afaceri a terminalului Intermodal Services a crescut comparativ cu 2019, în principal din servicii de încălzire a containerelor, manipulare și depozitare. În ceea ce privește numărul de unităţi manipulate, volumul de containere IN OUT pe ruta Constanţa-Ploiești- Constanța a crescut aproximativ 30% faţă de 2019, în timp ce pentru ruta Bilk- Ploiești-Bilk, am văzut o scădere a volumelor într-o proporţie similară.

“Suntem încrezători în ceea ce privește perspectivele pentru acest an. Avem multe proiecte în derulare. Pentru terminalul Intermodal Services, începutul de an a fost foarte bun, ianuarie și februarie fiind lunile cu cele mai bune rezultate de când a fost achiziţionat”Loredana Schuster, Subsidiary Manager România&Bulgaria Bertschi AG

Intermodal&Logistics: Care sunt estimările pentru 2021? Cum a început anul?

Loredana Schuster: Suntem încrezători în ceea ce privește perspectivele pentru acest an. Un rol foarte important în obţinerea rezultatelor bune de la ]nceputul anului l-a jucat noul tren Viena- Ploiești organizat de Hupac. Trenul are un timp de tranzit de doar 3 zile și a înlocuit cu succes trenul de pe ruta Bilk-Ploiești.  Trenul Constanţa-Ploiești, organizat de Rail Container aduce tot mai multe volume în terminal. Am consolidat parteneriatul cu Rail Container, rezultatul colaborării fiind organizarea de noi trenuri în terminalul nostru.

Intermodal&Logistics: Care sunt planurile de dezvoltare ale terminalului din Ploiești? Sunt planificate investiții in următoarea perioada?

Loredana Schuster: Din cauza Covid-19, grupul Bertschi a amânat o serie de investiţii. În prezent, există un grad mare de incertitudine legat de evoluţia pandemiei, iar situaţia este periodic reevaluată și deciziile de investiţii se iau în concordanţă. Pe termen lung, trebuie să evaluăm direcţia de dezvoltare a terminalului, însă, mai înainte, trebuie să atragem mai multe volume.

Am făcut câteva investiţii, în special în creșterea eficienţei și reducerea costurilor, am instalat un nou transformator pentru staţiile de încălzire, am crescut capacitatea de încălzire a containerelor prin achiziţia unei noi staţii pe bază de apă și glicol, având acum o capacitate de încălzire de 10 containere. De asemenea am introdus în terminal iluminat cu LED, mai eficient din punct de vedere al costurilor și mai prietenos cu mediul și am instalat un sistem de monitorizare video 24/7.

Intermodal&Logistics: Ce conexiuni oferă terminalul și cum vedeţi evoluţia volumelor manipulate în terminal în următoarea perioadă?

Loredana Schuster: În prezent, terminalul oferă conexiuni cu Portul Constanţa (un tren pe săptămână, cu plecare sâmbătă din Constanţa și sosire duminică în Ploiești) și cu Europa de Vest (un tren pe săptămână care pleacă din Viena sâmbătă cu sosire în Ploiești marţi.) Momentan, ne aflăm în negocieri avansate cu companii din Turcia și Polonia pentru a dezvolta noi conexiuni.

Intermodal&Logistics: Ce servicii cu valoare adăugată oferă terminalul și ce alte servicii veţi dezvolta?

Loredana Schuster: Terminalul oferă o gamă largă de servicii – manipulare, transbordare, depozitare, etichetare pentru toate tipurile de unităţi de transport intermodal. Pentru produsele alimentare oferim și servicii de încălzire – cu abur, electricitate, apă/glicol. Ca urmare a cererilor primite recent din partea clienţilor, vom dezvolta noi spaţii de depozitare pentru unităţi intermodale cum ar fi semiremorcile.