Home Logistics 3 PL O zi record pentru HOPI Romania și P&G: 140 de camioane operate în 24 de ore

O zi record pentru HOPI Romania și P&G: 140 de camioane operate în 24 de ore

O zi record pentru HOPI Romania și P&G: 140 de camioane operate în 24 de ore

O altă o zi în centrul regional de distribuţie al producătorului Procter&Gamble din Timișoara, operat de către furnizorul de servicii logistice HOPI, a însemnat, de fapt, atingerea unui record logistic.

În total, în 24 de ore au fost operate 140 de camioane – 51 inbound si 89 outbound și au fost manipulaţi 5.177 paleţi. Acest volum record a fost atins în luna decembrie 2019 și a fost rezultatul pregătirii aprovizionării pentru Crăciun și închiderea ultimului trimestru al anului.

HOPI RO Logistics furnizează servicii logistice integrate pentru P&G încă din 2013, de la intrarea pe piaţă în România. Din 2017, HOPI Romania furnizează pentru P&G și servicii de transport internaţional în Europa.

Colaborarea cu P&G a început acum 14 ani, în 2006, în Cehia, unde iniţial am operat un nou centru de distribuţie cu o capacitate de 65.000 de paleţi și am oferit servicii cu valoare adăugată. Din această locaţie distribuim produsele P&G în toată regiunea – Cehia, Slovacia, Ungaria, Croaţia, Slovenia. De asemenea, din 2012 suntem responsabili pentru activităţile de co-packing pentru P&G în Polonia” au declarat reprezentanţii companiei.

Principalele provocări operaţionale în atingerea acestei performanţe logistice au fost legate de sincronizarea tuturor părţilor implicate pentru a maximiza randamentul și a livra camioanele la timp, cu atât mai mult cu cât erau planificate volume record pe tot parcursul lunii decembrie.

În paralel, am făcut atât planificări pe termen mediu, cât și urmărirea zilnică a livrărilor și setarea direcţiei, de la reaprovizionarea stocurilor până la unităţile de producţie, planificarea camioanelor la descărcare, managementul spaţiului în depozit, managementul comenzilor, planificarea distribuţiei și managementul resurselor umane” spun reprezentanţii HOPI.

În România, HOPI operează în prezent două depozite logistice, unul în Timișoara și celălalt în București, cumulând o suprafaţă de depozitare de 40.000 mp și un total de 150 de angajaţi. Principalii clienţi ai companiei în România sunt Procter&Gamble și Fater, acestora alăturându-se o serie de alte companii mai mici. HOPI livrează în România peste 1,5 milioane paleţi anual.

Inovaţia, prioritară pentru HOPI

În România, HOPI a implementat deja o serie de inovaţii menite să ofere un avantaj competitiv clienţilor: încărcarea și descărcarea automată a mașinilor de distribuţie, automatizarea raportărilor și a schimbului de informaţii, delimitarea zonelor în depozit pentru a optimiza mișcarea echipamentelor, digitalizarea ce a dus la operaţiuni fără suport pe hârtie, etc.

Am avut grijă să optimizăm întregul lanţ logistic al clienţilor pentru a oferi viteză, acurateţe și predictibilitate în această afacere a logisticii, cu foarte multe variabile. Am realizat îmbunătăţiri de procese care ne-au permis să ne dublăm productivitatea faţă de perioada de început, precum și proiecte comune cu echipele clienţilor pentru a identifica și elimina pierderile în supply chain.

De asemenea, ne concentrăm pe zona de HR, utilizăm sisteme complexe de management al personalului, încurajăm multicalificarea angajaţilor, ideile de îmbunătăţire, bonusuri în funcţie de performanţă și promovarea în cadrul companiei din interior” explică reprezentanții HOPI.

Pentru a reduce presiunea creată de lipsa forţei de muncă în Europa Centrală și a îmbunătăţi productivitatea, furnizorul de soluţii logistice integrate analizează tot mai mult soluţii de automatizare, investind resurse și capital în astfel de proiecte.

Practica standard în cadrul HOPI este să implementăm inovaţiile și îmbunătăţirile de procese în toate locaţiile operate de HOPI în Europa pentru a le oferi clienţilor același nivel de calitate al serviciilor. Ne concentrăm pe eficienţă și cel mai înalt nivel de calitate prin dezvoltări WMS și soluţii de semiautomatizare, care ne permit să aducem eficienţă în depozite, să eliminăm piederile și să reducem activităţile fără valoare adăugată efectuate de oameni prin înlocuirea cu soluţii tehnice.

În depozitul din Timișoara, activităţile logistice sunt 100% digitalizate. Sistemul de management al depozitului are la bază platforma SAP și este dezvoltat intern și îmbunătăţit continuu de către echipa internă de IT. Scannerele wireless sunt conectate la sistemul WMS, astfel că fiecare mișcare de marfă se regăsește în timp real în sistem. “Pentru celelalte sarcini care se desfășurau pe suport de hârtie, utilizăm tablete cu aplicaţii dezvoltate intern, care fac ca informaţiile să fie disponibile în timp real.”

HOPI  – Tendinţe pe piaţa de logistică

  • Tendinţa generală la nivelul pieţei europene de logistică este aceea de centralizare a activităţilor în centre regionale de distribuţie. Acestea vor înlocui treptat depozitele locale pentru a beneficia cât mai mult de pe urma economiei la scară largă, deciziile fiind luate mai degrabă la sediile centrale și nu la nivel local. Va fi interesant de văzut care va fi rolul României în Balcani/ regiunea Europei de Sud-Est, în special în cele două zone principale: zona București și partea vestică a României.
  • În timp ce clienţii mari sunt destul de stabili și tind să construiască relaţii de colaborare pe termen lung cu furnizorii 3PL, multe companii medii și mici abia acum își externalizează serviciile logistice, iar furnizorii de servicii logistice integrate trebuie să fie pregătite cu soluţii end-to-end, și mai flexibili și deschiși către inovaţie pentru a putea răspunde cerinţelor tot mai diverse venite din partea pieţei.
  • Ca parte a dezvoltării de soluţii integrate mai flexibile, logistica și distribuţia urbană vor deveni tot mai importante pentru clienți în următorii ani.