Home Logistics 3 PL Paul Niță, Site Director ID Logistics: Ne pregătim pentru deschiderea unui nou depozit alimentar și suntem în plină recrutare

Paul Niță, Site Director ID Logistics: Ne pregătim pentru deschiderea unui nou depozit alimentar și suntem în plină recrutare

Paul Niță, Site Director ID Logistics: Ne pregătim pentru deschiderea unui nou depozit alimentar și suntem în plină recrutare

Fără profesioniștii din logistică, managerii de depozit sau operațiuni, șefii de schimb, analiști, stivuitoriști, pickeri și alți lucrători cheie din depozit, șoferi sau lucrătorii din retail, viața în timpul pandemiei COVID-19 ar fi imposibilă sau cel puțin inconfortabilă. În timp ce majoritatea oamenilor stă acasă, în depozitele logistice și centrele de distribuție ale retailerilor, activitatea este mai efervescentă ca oricând.

Acesta este și cazul ID Logistics, furnizor internațional de servicii logistice ce a intrat pe piața din România în urmă cu mai bine de doi ani, preluând serviciile logistice de dry retail ale Carrefour în depozitul din Chiajna de 65.000 metri pătraţi.

În 2019 compania și-a extins operarea pe segmentul de retail cu încă două platforme, adăugând în portofoliul nostru operațiuni logistice pentru produse alimentare la temperatură controlată și servicii de transport.

Paul Niță, Site Director ID Logistics România ne-a vorbit într-un scurt interviu despre atmosfera din depozite, impactul pandemiei asupra business-ului ID Logistics, dar și la nivel de piață și ne-a oferit câteva exemple de bune practici de distanțare socială în depozitele IDL:

“În acest moment nu avem absențe sau panică în rândul colegilor, ci mai degrabă implicare și prevenție; cu toții au înțeles că alimentarea magazinelor cu produsele de bază este foarte importantă pentru toți românii și am asistat la o mobilizare exemplară atât în privința volumelor excedentare, precum și în respectarea regulilor suplimentare de igienă/dezinfecție. Mai mult, ne pregătim pentru deschiderea unui nou depozit alimentar și suntem în plină recrutare pentru toate pozițiile: operator calculator, stivuitorist, recepționer, preparator, manipulant.

Mulți colegi de breaslă sunt afectați de noile reguli de funcționare sau, mai bine spus, de regulile care împiedică funcționarea unor industrii și segmente de piață. Pentru ID Logistics însă, luna martie a adus un volum mult mai mare decât previziunea și am fost nevoiți să apelam la munca suplimentară.

Panica de la începutul lunii a “dat peste cap” vânzările retailerilor și reacția rapidă comună ne-a permis re-umplerea corectă și la timp a rafturilor. Credem că am reușit să facem față amplitudinii foarte mari a comenzilor și că într-un final consumatorii s-au liniștit văzând că indiferent cât cumpără, stocurile din depozite sunt suficiente.

Pe termen mediu însă, cred că o parte din companii vor suferi foarte mult, fiind obligate sa se re-inventeze și să identifice noi forme ale cererii. În plus, cred că și autoritățile descoperă o zonă puțin studiată, respectiv digitalizarea unor servicii publice.”

Bune practici de distanțare socială în depozite 

În cadrul ID Logistics România s-au luat măsuri de creștere a distanței sociale încă din primele zile ale izbucnirii crizei și confirmarea primelor cazuri de infectare cu COVID-19 confirmare.

Printre acestea se numără:

  • regruparea oamenilor în echipe de până la 10 persoane pe tot parcursul comun: transport; pauze de masa; program de lucru
  • reducerea numărului și duratei ședințelor operaționale
  • achiziția de materiale de protecție individuală (mănuși, măști, viziere) și substanțe de dezinfecție
  • dezinfectarea săptămânală a spațiilor comune prin stropire cu soluție lichidă și nebulizarea incintelor (birouri, vestiare, săli de mese) cu companii specializate
  • dublarea frecvenței dezinfectării cu companii specializate și am început dezinfecția zilnică cu personal propriu (angajați IDL instruiți corespunzător)
  • restricționarea accesului persoanelor străine în interiorul depozitelor