România, cea mai importantă piaţă pentru Trendyol în CEE
După succesul înregistrat în ţara de origine, Turcia, retailerul online Trendyol s-a concentrat pe expansiunea internaţională, abordând pieţe precum Germania, Azerbaijan și statele din Golf. Din 2024, Trendyol a intrat puternic și în Europa Centrală și de Est – Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria, Bulgaria, Grecia și România.
Gigantul turc se pregătește de inaugurarea unui centru logistic în România, un pas firesc în strategia de dezvoltare a Trendyol. Odată cu noul hub logistic, se vor crea 250 de noi locuri de muncă și unde se estimează că până la finalul acestui an se vor procesa peste 2,5 milioane de livrări.
„Am ales România din mai multe motive – în primul rând, piaţa de e-commerce de aici este în plină expansiune, consumatorii fiind nu doar familiarizaţi cu cumpărăturile online, ci și foarte receptivi la trenduri noi și accesibile. În plus, proximitatea faţă de Turcia ne permite să asigurăm operaţiuni logistice eficiente și rapide.
Deși este conceput pentru a deservi prioritar piaţa locală, centrul logistic are și rolul de a ne sprijini operaţiunile în Europa Centrală și de Est, pe măsură ce ne extindem. Prin reducerea timpilor de livrare și creșterea eficienţei operaţionale, răspundem cererii în creștere, consolidându-ne în același timp angajamentul pe termen lung faţă de pieţele în care activăm,” explică Irem Yılandil, Head of International Expansion Trendyol Group într-un interviu pentru Intermodal&Logistics.
Ce aduce nou Trendyol pe piaţa de e-commerce din România?
Dincolo de promisiunea de a oferi cele mai noi tendinţe, o gamă variată de produse și preţuri accesibile, Trendyol se diferenţiază prin utilizarea tehnologiilor inovatoare pentru a crea experienţe personalizate, eficiente și captivante, atât pentru clienţii finali, cât și pentru comercianţii parteneri care vând pe platforma Trendyol.
„Un diferenţiator important este tehnologia noastră avansată de marketplace și centrul unic pentru comercianţii parteneri. Acest sistem le permite să-și creeze propriul magazin, să stabilească preţuri, să interacţioneze cu utilizatorii și chiar să colaboreze cu influenceri, beneficiind de o integrare perfectă.
Prin oferirea instrumentelor, suportului și expertizei optime, sprijinim afacerile locale să crească și să se conecteze cu mai mulţi consumatori, contribuind în același timp la dezvoltarea ecosistemului local de e-commerce,” punctează Irem Yılandil
1,3 milioane de utilizatori care au ales Trendyol și cu 13 milioane de produse au fost achiziţionate de către cumpărătorii din România în 2024
Integrarea sellerilor locali în marketplace, o prioritate în 2025
Rezultatele obţinute în ultimul an demonstrează că România este un centru de creștere cheie pentru Trendyol, devenind la doar un an cea mai importantă piaţă la nivelul regiunii Europei Centrale și de Est. La finalul anului 2024, Trendyol a integrat deja primii selleri români în marketplace, branduri precum Mini Prix (fashion), Gerovital, Mayie (beauty), Drool și Bebeluc (produse pentru copii). În 2025, integrarea comercianţilor locali pe platformă este o prioritate pentru compania.
„Fiind un marketplace, Trendyol conectează automat business-urile, producătorii locali și brandurile cu milioane de clienţi, oferindu-le posibilitatea de a-și expune produsele pe platformă și de a avea acces la pieţe noi. Facem același lucru și în România. Prioritatea acestui an este să extindem modelul nostru unic de marketplace către mai mulţi comercianţi locali, oferindu-le o platformă pe care să-și dezvolte business-ul.
Localizarea este esenţială, iar echipele noastre lucrează intens pentru a adapta oferta la nevoile și preferinţele specifice ale clienţilor din România.
Acest lucru presupune o colaborare strânsă cu furnizori și branduri locale. Obiectivul nostru este să îi sprijinim să-și extindă aria de acoperire la nivel local, explorând în același timp oportunităţi de a-i conecta la pieţele internaţionale, cum ar fi alte ţări europene, Orientul Mijlociu și Turcia, valorificând prezenţa noastră internaţională” subliniază Irem Yılandil.
Tehnologia în slujba clienţilor
Fiind o platformă de e-commerce axată pe tehnologie, Trendyol se concentrează constant pe integrarea noilor tehnologii pentru a îmbunătăţi atât experienţa de cumpărături a clienţilor, cât și instrumentele pe care le pune la dispoziţia sellerilor de pe platformă.
„Recent, ne-am creat propriile modele lingvistice mari (LLM), primele de acest tip din Turcia. Aceste modele “deep learning” analizează volume mari de date și sunt gata să fie folosite într-o varietate de cazuri, cum ar fi îmbunătăţirea calităţii catalogului de produse, serviciile pentru clienţi și chatbot-urile. Folosind aceste modele, am reușit să eliminăm bariera lingvistică pentru vânzătorii noștri, facilitând astfel comunicarea acestora cu clienţii, indiferent de locaţie.
De asemenea, aplicaţia noastră este gândită să sprijine o bază de clienţi în continuă expansiune, pe pieţe diverse, fiind îmbunătăţită constant de o echipă tech formată din 2.000 de specialiști. Obiectivul nostru principal este să oferim o experienţă simplă și plăcută pentru clienţi și comercianţi. Acest lucru presupune timpi rapizi de încărcare, o interfaţă prietenoasă, livrări sigure și un centru de suport clienţi accesibil,” precizează Head of International Expansion Trendyol Group. În plus, retailerul online turc utilizează inteligenţa artificială și analiza datelor pentru a adapta aplicaţia la nevoile utilizatorilor și pentru a oferi experienţe personalizate.
Pentru România, inaugurarea centrului logistic Trendyol înseamnă livrări mai rapide, investiţii locale semnificative și noi locuri de muncă, contribuind astfel la dezvoltarea economică și la satisfacerea nevoilor clienţilor noștri, dar și la sprijinirea comunităţii. România rămâne o piaţă extraordinară pentru noi, cu rezultate remarcabile, generând până la 70% din baza noastră de clienţi din Europa Centrală și de Est.
Privind spre viitor, considerăm că are încă un potenţial neexploatat considerabil, ceea ce o transformă într-o oportunitate extrem de atractivă pentru dezvoltare. – Irem Yılandil Head of International Expansion Trendyol Group
Depozitul din România – accent pe eficienţa energetică
Odată cu extinderea internaţională, Trendyol a intrat în al treilea an al Planului de Sustenabilitate și Impact, primul de acest fel pe piaţa de e-commerce din Turcia, iar operaţiunile din România ale retailerului online reflectă principiile acestui angajament. Depozitul din Ștefănești a fost proiectat ţinând cont de tehnologiile prietenoase cu mediul și a obţinut certificarea EDGE Advanced pentru sustenabilitate, subliniind accentul pus pe eficienţa energetică. Facilităţile sale includ panouri solare și alte caracteristici sustenabile, ce permit economisirea a peste 40% din energia utilizată la faţa locului.
„Suntem conștienţi că trebuie să acţionăm pentru a atenua efectele crizei climatice, așa că lucrăm continuu pentru a atinge obiective importante pe termen lung, inclusiv pentru a neutraliza emisiile de carbon în operaţiunile noastre până în 2040 și de-a lungul întregului lanţ valoric până în 2050. Pentru a urmări progresul pas cu pas, monitorizăm și raportăm cu atenţie amprenta de carbon. Folosim standarde recunoscute internaţional și derulăm anual procese independente de verificare pentru a asigura acurateţea datelor noastre privind emisiile Trendyol.”