Home Automotive Sustenabilitatea, un factor tot mai important pentru producătorii auto germani și furnizorii lor

Sustenabilitatea, un factor tot mai important pentru producătorii auto germani și furnizorii lor

Sustenabilitatea, un factor tot mai important pentru producătorii auto germani și furnizorii lor

Șase din zece producători din industria auto din Germania spun că fără o conversie rapidă la procese de producție neutre din punct de vedere al emisiilor de Co2, nu își vor putea menține competitivitatea pe piață în viitor.

Însă potrivit ediției din 2021 a studiului „Transformarea verde în industria auto”, elaborat de compania de consultanță Staufen, mai puțin de jumătate din companii au o strategie funcțională. În plus, deciziile luate până acum, nu au fost implementate în mod consecvent.

Experții Staufen au chestionat aproape 250 de OEM și furnizori din industria automotive din Germania. 78% dintre participanții la studiu lucrează în poziții de conducere; aproximativ fiecare al cincilea respondent este manager. 61% din companiile participante la studiu au generat vânzări anuale de peste 600 milioane EUR și 64% din acestea au peste 3.000 de angajați.

Sustenabilitatea, parte din normalitate

A doua ediție a studiului oferă perspective asupra transformării verzi a industriei auto germane. În ultimii ani, industria a fost criticată dur pentru abordarea ezitantă în ceea ce privește transformarea “verde”. „Critica a fost îndreptată atât către produse, cât și către procesul de producție”, spune Markus Riegger, responsabil cu conducerea executivă a Staufen AG pentru sectorul auto. Între timp, reglementările mai stricte și presiunile externe schimbă lucrurile. „În general, transformarea ecologică a accelerat în industrie. Cu toate acestea, procesul va dura mult timp și pentru unele companii va fi foarte dureros”, explică acesta.

Multor companii din industria automotive le lipsește o strategie ecologică coerentă sau nu își implementează strategia în mod consecvent. De aceea, doar un sfert dintre cei chestionați își numesc propria companie „pionier verde”; anul trecut, o treime s-au clasat în această categorie. „Abordarea ecologică nu mai este un moft; este din ce în ce mai mult privit ca o chestiune firească. Însă pentru a atinge acest obiectiv, companiile trebuie să identifice soluții pentru problemele cheie, cum ar fi reducerea consumului de energie și furnizarea de energie din surse regenerabile”, spune Markus Riegger.

Potențial în cooperarea cu furnizorii

Pentru 89% dintre companiile din industria auto, un lanț de aprovizionare durabil poate fi realizat doar prin schimbul de date. Cu toate acestea, există încă o lipsă de cooperare adecvată cu mulți furnizorii, așa cum arată studiul elaborat de Staufen.  Mai puțin de jumătate dintre companii spun că furnizorii lor îi sprijină activ în tranziția verde.

Când vine vorba de trecerea urgentă la producția fără CO2, industria auto germană se bazează din ce în ce mai mult pe furnizorii săi: patru din zece companii iau deja în considerare emisiile lanțului de aprovizionare din amonte atunci când iau în considerare poluarea mediului. În 2020, o treime dintre companii declarau că au făcut acest lucru. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre companii nu sunt pregătite să accepte costuri mai mari pentru achiziții mai sustenabile.

În plus, aproape jumătate dintre companiile din industria auto au deja strategii comune cu furnizorii în domeniul ambalajelor, în timp ce o treime lucrează la intervale flexibile de livrare și strategii comune de reciclare. „Dar asta nu poate ascunde faptul că există încă mult loc de îmbunătățire în ceea ce privește sustenabilitatea”, explică Markus Riegger. „Șapte din zece companii chestionate consideră în prezent progresul ecologic în lanțul de aprovizionare a fi destul de scăzut”.

Acest lucru este probabil să se schimbe în viitor: pentru 61% dintre companiile de automobile, ratingul de sustenabilitate este deja un criteriu în selecția furnizorilor. În 2020, acesta era un criteriu doar pentru 53% dintre companii. De asemenea, 6 din 10 companii fac audituri de sustenabilitate pentru furnizorii lor.