Home Logistics Depozitare Daniel Tănase, Nordic Logistic: Adaptabilitatea rămâne una dintre cele mai importante valori pentru o companie

Daniel Tănase, Nordic Logistic: Adaptabilitatea rămâne una dintre cele mai importante valori pentru o companie

Daniel Tănase, Nordic Logistic: Adaptabilitatea rămâne una dintre cele mai importante valori pentru o companie

Pandemia COVID-19 și consecințele la nivel economic au determinat companiile și oamenii care le reprezintă să se adapteze într-un ritm extrem de rapid unui context cu totul ieșit din comun.

Importatorul Nordic Food, parte a Nordic Group din care face parte și Nordic Logistic, și-a făcut intrarea, în plină pandemie pe segmentul de retail, deschizând propriul magazin fizic în București, dar și prima platformă online, pentru a le permite clienților accesul la produsele distribuite și pentru a compensa, într-o oarecare măsură pentru închiderea sectorului HoReCa.

“Criza a adus scăderi importante în cifra de afaceri a companiilor din grup, toate având expunere în canalul HoReCa și, bineînțeles în volumele din logistică, scăderea fiind bruscă, iar pentru unele categorii chiar și de 90%. A trebuit să ne adaptăm urgent situației și să găsim soluții prin care să diminuăm costurile operaționale fără a periclita revenirea business-ului pe care o așteptăm într-un timp relativ scurt: am apelat la șomajul tehnic ca majoritatea companiilor și, acolo unde s-a putut am internalizat procese pe care în trecut le subcontractam pentru a asigura continuitate echipei noastre” explică Daniel Tănase, Director Executiv Nordic Logistic.

Daniel Tănase, Director Executiv Nordic Logistic

Cred că cel mai dificil în această perioadă într-un supply chain este să previzionezi. Fără  planificare, nu știi pentru ce să te pregătești și pentru ce perioadă, iar aici vorbim de stocuri, resurse interne sau externe, investiții

Trecerea din offline în online

Dacă magazinul fizic nu a adus provocări importante pentru Nordic Logistic, acesta fiind aprovizionat ca un client obișnuit de Traditional Trade, magazinul online ne-a solicitat imaginația și ne-a forțat să găsim soluții într-un timp foarte scurt – în trei săptămâni de la decizia de a avea un magazine online, făceam deja prima livrare la ușa clientului. Suntem, probabil singura companie din domeniul nostru care livrează în regim door to door produse congelate și refrigerate la nivel național, nu doar în București sau Ilfov, bineînțeles cu anumite condiții pentru client.”

Pentru că timpul pentru implementarea magazinului online și a logisticii aferente a fost unul extrem de scurt, iar presiunea de a avea un canal de e-commerce funcțional a fost mare, momentan, logistica pentru shop-ul Nordic Shops nu este una dedicată. În schimb, echipa Nordic Logistic a utilizat la maxim sinergiile din business-ul classic și a reconvertit resursele existente, utilizate până atunci pentru canalele HoReCa și cofetării, către serviciul de livrare la ușă. Sistemele software de TMS și WMS deja implementate au contribuit la succesul proiectului.

Astăzi, pentru magazinul online, Nordic Logistic livrează chiar și 100 de comenzi pe zi, cele mai multe în București și Ilfov. Pentru capitală și județul Ilfov, compania livrează comenzile în 24 de ore, iar pentru țară, clienții au zile fixe de livrare în funcție de rutele stabilite. Rata de retur pentru online este de sub 1% la numărul de unități livrate, oamenii fiind mai puțin înclinați în această perioadă să facă retururi.

Extinderea depozitului central a fost amânată, dar se investește în tehnologie

De-a lungul anilor, Nordic Group a făcut investiții importante în dezvoltarea portofoliului de produse și creșterea business-ului prin achiziții, și, evident, în dezvoltarea capacităților logistice și a implementării de noi tehnologii.

În 2018, compania a achiziționat Dupont Ingredient, unul din principalii competitori din zona de produse dedicate profesioniștilor din cofetării și HoReCa. În același an, Nordic Group a făcut investiții în zona de logistică – a fost implementat un nou sistem WMS, valoarea investiției ridicându-se la 150.000 euro și a fost inaugurat un nou depozit în Florești, județul Cluj.

Pentru 2020, compania a decis să amâne unul din proiectele pe segmentul logistic – extinderea depozitului central din Bacu/Joița pentru 2021, dar continua să investească în tehnologie. “Toate proiectele de dezvoltare legate de tehnologie – implementare WMS în toate depozitele sau POD și-au păstrat termenele inițiale,” punctează Daniel Tănase.

Nordic Logistic, parte a Nordic Group, a luat naștere în 2008 și oferă servicii de depozitare, transport și distribuție a produselor alimentare. Compania are 4 depozite în București, Bacu, Izvin (Timisoara) și Florești (Cluj), totalizând peste 10.000 mp spații de depozitare cu trei zone de temperatură controlată (ambient, refrigerare, congelare)