Home Logistics Curierat și e-commerce FAN Courier încheie anul cu o cifră de afaceri de 166 milioane euro și se pregătește pentru construcția hubului de la Cluj

FAN Courier încheie anul cu o cifră de afaceri de 166 milioane euro și se pregătește pentru construcția hubului de la Cluj

FAN Courier încheie anul cu o cifră de afaceri de 166 milioane euro și se pregătește pentru construcția hubului de la Cluj

FAN Courier, liderul pieței locale de curierat din România continuă dezvoltarea și consolidarea business-ului. Compania, fondată de de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, va încheia anul 2019 cu o cifră de afaceri de aproape 166 de milioane euro, cu 15% mai mult comparativ cu 2018.

Și pentru 2020, reprezentanții companiei estimează o creștere a afacerilor cu până la 15% față de anul în curs, însă precizează că va fi o creștere mai temperată.

„ Creşterea de 15% de anul acesta a fost generată în principal de creşterea consu­mului, la rândul ei exacerbată de creşterile salariale, ale pensiilor. Anul 2020 nu cred că va mai aduce aceleaşi creşteri“, a spus în cadrul conferinţei de presă anuale Adrian Mihai, unul dintre acţionarii şi fondatorii companiei.

În 2019, FAN Courier și-a menținut ritmul investițiilor de peste 15 milioane de euro asumate la începutul anului, 11,5 milioane de euro fiind alocate doar pentru devoltarea flotei auto.

Comerțul online a fost unul dintre principalele motoare de creștere a afacerilor din curierat și a generat între 40 și 45 de procente din volumul anual al livrărilor, fiind în continuare puternic influențat de Black Friday, cea mai amplă campanie de discount-are din România.

Fiecare campanie Black Friday este diferită de anul anterior și când spunem asta ne referim la multe variabile – durata campaniei anunțată de retaileri, ofertele sau opțiunile cumpărătorilor. Dacă anul trecut, de exemplu, de Black Friday, televizoarele au fost vedetele campaniei, anul acesta cererea s-a modificat și s-au cumpărat mai multe produse albe (electrocasnice – n.n.), pampers sau mâncare pentru câini, de exemplu. În fiecare an ne pregătim luni de zile și reușim să fim mai buni. În 2019, cifrele sunt mai bune, am înregistrat creștere  pe volum, chiar peste estimările inițiale. Dacă în prima zi ne așteptam la o creștere de 15% în volum, în realitate aceasta a depășit 20%”, a declarat Felix Pătrășcanu, acționarul companiei.

Într-un top al celor mai aglomerate luni din perspectiva comenzilor, luna noiembrie conduce detașat de mai mulți ani, pentru că este luna în care se organizează Black Friday dar și pentru că are 22 sau 23 de zile lucrătoare. Decembrie este însă cea mai aglomerată lună din an după activitatea zilnică, pentru că este luna cu cele mai puține zile lucrătoare și, implicit, luna cu cea mai mare presiune pe curieri. Ziua de luni din săptămâna Crăciunului și toate zilele lucrătoare din săptămâna care precede această sărbătoare sunt cele mai aglomerate zile din an. Conform statisticilor efectuate de companie, în prima zi de luni după Black Friday 2018, curierii FAN au avut de livrat 270 de mii de expediții, iar în ziua de luni dupa Black Friday 2019, au avut de livrat 340 de mii de expediții. În ziua de luni dinaintea Crăciunului 2018, numărul de livrări a fost de 291 de mii.

Achiziția SLS Cargo, o premieră pentru FAN Courier

2019 a marcat și o premieră în strategia de business a companiei de la începutul activității FAN Courier. Liderul pieței locale de curierat a anunțat recent încheierea unui parteneriat cu compania SLS Cargo, afacere deținută de antreprenorul român Mihai Stoica, specializată în servicii integrate de logistică. Tranzacția urmează să fie analizată de către Consiliul Concurenței, urmând să fie finalizată la începutul anului viitor.

Parteneriatul cu SLS a venit în completarea planurilor noastre de dezvoltare pe segmentul de depozitare. Activitatea SLS este complementară celei în care suntem noi specializați, ei sunt profesioniști în domeniul lor așa cum noi suntem profesioniști în domeniul curieratului. Credem că va fi un parteneriat durabil în care se pun laolaltă două expertize solide, validate în timp, de aceea managementul SLS rămâne neschimbat iar CEO-ul companiei continuă să fie fondatorul său, dl. Mihai Stoica”,  a declarat Neculai Mihai, managing partner FAN Courier.

Planurile FAN Courier în 2020

Planurile companiei pentru 2020 vizează continuarea dezvoltării și a parteneriatului cu SLS, dar și finalizarea procedurilor și documentației necesare pentru începerea efectivă a investiției în HUB-ul de la Cluj, al treilea cel mai important din portofoliul companiei. Reprezentanții FAN Courier au declarat în cadrul conferinței de presă că speră ca până în primăvara anului 2020 să obțină autorizația de construcție pentru a putea demara lucrările de construcție a hub-ului din Cluj.

De asemenea, pentru anul 2020 compania se va concentra și pe investiții în modernizarea hub-urilor din țară și echiparea cu benzi de sortare automate.


”<<Dezvoltare>> este unul dintre cuvintele cheie care descriu cel mai bine activitatea anului în curs. Creștere și investiții sunt alte două atribute pozitive care au marcat activitatea din acest an, atât în ceea ce privește FAN Courier cât și piața de curierat pe care activăm. A fost un an bun, ne-am continuat dezvoltarea și estimăm să închidem anul cu o cifră de afaceri mai mare cu 15% față de anul trecut” – Adrian Mihai, fondator al FAN Courier.