Home Automotive Industria auto afectată de o nouă criză: Renault, Dacia, Stellantis opresc producția din lipsă de componente electronice

Industria auto afectată de o nouă criză: Renault, Dacia, Stellantis opresc producția din lipsă de componente electronice

Industria auto afectată de o nouă criză: Renault, Dacia, Stellantis opresc producția din lipsă de componente electronice

O nouă criză la nivel mondial își pune amprenta asupra industriei auto. Grupul Renault și Stellantis sunt printre cei mai recenți producători auto care au anunțat că suspendă producția ca urmare a crizei de semiconductori.

Renault a anunțat vineri că va opri temporar producția pentru 2-3, pe parcursul săptămânii viitoare, la mai multe unități: fabrica din Sandouville Franța, unde produce vehicule comerciale; Tanger, Maroc unde se produc anumite modele Dacia, precum Lodgy, Sandero sau Dokker și unele modele Renault care sunt exportate în Africa și Orientul Mijlociu, dar și la fabrica Dacia din Pitești, a declarat un reprezentant al companiei citat de Reuters.

Întreruperea activității fabricii de la Mioveni a fost confirmată atât de Direcția de Comunicare a Groupe Renault România, cât și de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. „În cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta producția industrială pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiți furnizori. Astfel, activitatea de producție industrială de la Mioveni a fost întreruptă în data de 1 februarie. Echipele Grupului – Supply Chain și Achiziții sunt mobilizate pentru a gestiona impactul generat de această criză mondială, care afectează mare parte din sectorul auto,” a anunțat Direcția de Comunicare Groupe Renault România.

Raluca Turcan, Ministrul Muncii declara joi, 4 februarie, că a purtat discuții cu Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și cu reprezentanții Confederației Patronale Concordia despre necesitatea adoptării rapide a prevederilor privind reducerea timpului de muncă. Ministerul Muncii și Protecției Sociale a lucrat împreună cu reprezentanții patronatelor la acest proiect aflat acum în Legislativ.

“Vom trimite la Parlament amendamentele pe care le-am formulat în acest sens, cu rolul de a flexibiliza măsura referitoare la reducerea timpului de lucru. Modificările pe care le propunem vizează întreg mediul de afaceri, pentru că interesul nostru este să păstrăm locurile de muncă:

  • Programul de lucru va putea fi modificat ori de câte ori situația o impune, dar angajatorul va fi obligat să justifice de fiecare dată această schimbare;
  • Comunicarea către salariat se va face cu cel puțin 24 de ore anterior aplicării efective a măsurii, față de 5 zile în mod obișnuit, dacă intervine o modificare a programului cauzată de o creștere a activității sau dacă se impune înlocuirea unui salariat aflat în imposibilitatea de a presta activitate conform programului de lucru;
  • Timpul de muncă va putea fi redus până la 80% din durata zilnică, săptămânală sau lunară, față de 50% cât e în prezent,” a spus Raluca Turcan.

Stellantis, grupul automotive creat prin fuziunea PSA Group și Fiat Chrysler, este de asemenea afectat de deficitul de componente electronice. Această criză a dus joi și vineri la suspendarea producției pe o linie la fabrica din Eisenach, Germania, acolo unde sunt produse modelele Opel, dar și la fabrica din Zaragoza, Spania, unde se fac modelele Opel Crossland X și Citroen C3 Aircross, a declarat un reprezentant al producătorului. Stellantis urmează să ia o decizie cu privire la suspendarea temporară a producției la unitatea din Poissy, Franța, unde se fabrică modele pentru Peugeot și DS, a explicat un purtător de cuvânt citat de publicația franceză Les Echos.

De asemenea, grupul intenționează să stopeze temporar producția la fabrica din Melfi, Italia, unde sunt produse modelele Jeep și Fiat.

Toți marii producători de vehicule și componente, incluzând Ford Motor, Toyota, Nissan, Volkswagen, Bosch, Continental, au fost afectați de lipsa semiconductorilor. Componentele electronice sunt utilizate pentru sistemele de asistență sau managementul motorului și provin cu precădere din Asia, în special Taiwan.

Compania de analiză și consultanță IHS Markit declara că această criză ar putea însemna pierderea producției a 672.000 unități la nivel global doar în primul trimestru, iar situația s-ar putea prelungi până în al treilea trimestru al acestui an, în condițiile în care lead time-ul pentru producția semiconductorilor variază între 6 și 9 luni.