Home Logistics Imobiliare Laurenţiu Duică, Senior Vice President Avison Young România: Clienţii au nevoie de valoarea adăugată pe care o aduce un consultant cu experienţă

Laurenţiu Duică, Senior Vice President Avison Young România: Clienţii au nevoie de valoarea adăugată pe care o aduce un consultant cu experienţă

Laurenţiu Duică, Senior Vice President Avison Young România: Clienţii au nevoie de valoarea adăugată pe care o aduce un consultant cu experienţă

Pentru Laurenţiu Duică, un profesionist cu o experienţă de peste 17 ani în industria de transport și logistică, începutul anului 2021 a venit cu o schimbare și un nou pas în evoluţia carierei sale. Laurenţiu a preluat funcţia de Senior Vice President în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Avison Young România, noul rol venind natural și firesc, după cum el însuși afirmă.

Aceasta a fost o mișcare strategică pentru Avison Young, prin experienţa pe care o aduce, Laurenţiu contribuind la consolidarea echipei și poziţiei companiei în sectorul industrial și logistic. Într-un interviu pentru Intermodal&Logistics, Laurenţiu Duică a vorbit despre planurile de dezvoltare ale echipei Avison Young și ne-a oferit perspectiva sa asupra câtorva subiecte actuale, cu impact asupra unuia dintre cele mai dinamice segmente de piaţă, care atrage tot mai multe priviri și investiţii.

Intermodal&Logistics: Odată cu noua funcţie, au venit noi responsabilităţi. Care sunt planurile și obiectivele pentru echipa de real estate industrial a Avison Young România?

Laurenţiu Duică: Echipa Avison Young România este formată din tineri foarte ambiţioși, cu experienţă în domenii diferite, parte a unui proiect foarte bine structurat de către Avison Young, ce vizează dezvoltarea pe piaţa locală în perioada următoare. În cadrul Avison Young, pe lângă departamentul de industrial, care s-a dezvoltat și acoperim foarte bine activitatea de brokeraj, putem oferi, prin intermediul joint-venture-ului cu Optim Project Management, cea mai mare companie din zona aceasta a Europei în proiectare de construcţii pe segmentul industrial, și servicii de project management, dar și consultanţă pe zona de investiţii. Prin toate serviciile pe care le oferim ne ducem către conceptul de one-stop-shop pentru piaţa de real estate industrial sau servicii integrate, ceea ce pentru mulţi clienţi este foarte avantajos. Și tindem către mai mult de atât, cum ar fi servicii de relocări de unităţi de producţie sau depozite. În prezent foarte mulţi clienţi au activitatea împărţită între două sau trei locaţii, pentru că o relocare presupune experienţă în setarea noului depozit sau a noii locaţii, gândirea întregului proces astfel încât activitatea să nu fie perturbată, să nu oprești vânzările sau furnizorii. În acest domeniu, și cu ajutorul experienţei mele de mulţi ani în logistică, am identificat o oportunitate. Totodată, urmărim să dezvoltăm echipa și în domeniul de servicii de land development, due diligence și să le oferim clienţilor suport pe zona de legal. Clienţii au nevoie de valoarea adăugată pe care o aduce un consultant, iar ca să fii consultant în acest domeniu trebuie să ai experienţă foarte mare și proiecte încheiate cu succes. Clienţii au nevoie de un expert care să îi poată reprezenta și care să poată alege ce este cel mai bine pentru client. Din acest punct de vedere, România este o piaţă încă nematură, dacă comparăm cu Polonia, care are 20 de milioane de metri pătraţi de spaţii logistice și industrial se fac aproape în întregime prin intermediul consultanţilor.

Intermodal&Logistics: Ce schimbări a generat pandemia în cerinţele clienţilor când vine vorba de spaţii de producţie și depozitare?

Laurenţiu Duică: În primul rând, începând de anul trecut, din punct de vedere legal clienţii insistă foarte mult pe clauzele de pandemie și forţă majoră din contracte și pun chiar mai multe clauze. În al doilea rând, au învăţat și învaţă foarte mult că au nevoie de depozite și spaţii de producţie foarte bine puse la punct și optimizate pentru a-și reduce costurile cu energia electrică și se uită spre depozitele care au alt tip de izolaţie, alt tip de iluminat. Deja depozitele logistice au prize pentru încărcarea vehiculelor și camioanelor electrice, pentru camioanele frigorifice. Se schimbă cerinţele, așa cum este normal de altfel, pentru că piaţa progresează. O altă schimbare pe care am remarcat-o la clienţi este reducerea perioadei contractuale. Dacă până acum 1-2 ani, își făceau strategii pe termen lung și o perioadă de închiriere de 5-10 ani era norma, acum își doresc o flexibilitate dusă spre extrem și noi le-o putem oferi. Știm cum să-i amplasăm, știm ce să punem în contractele cu dezvoltatorii, știm cum să discutăm extinderile și ce locaţii să alegem. De multe ori diferenţa de preţ între locaţii este minimă, dar trebuie făcută o analiză complexă, pe puncte forte și puncte slabe pentru o strategie pe termen lung, în care o potenţială extindere poate face diferenţa între succesul și eșecul unei afaceri.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In