Home Automotive Pe fondul crizei de semiconductori, primele semne de revenire ale industriei auto se vor vedea abia în 2022

Pe fondul crizei de semiconductori, primele semne de revenire ale industriei auto se vor vedea abia în 2022

Pe fondul crizei de semiconductori, primele semne de revenire ale industriei auto se vor vedea abia în 2022

Producția globală de vehicule ușoare se așteaptă să crească cu 50% până la finalul celui de-a doilea trimestru al acestui an comparativ cu 2020, pe măsură ce industria se redresează după pandemie, însă constrângerile pe lanțurile de aprovizionare rămân o provocare, potrivit ultimelor estimări ale companiei de consultanță IHS Markit.

Pe fondul crizei de semiconductori, primele semne de redresare în industria automotive nu se vor face simțite mai devreme de începutul anului 2022. În plus, apariția noilor tulpini de COVID-19, spun specialiștii IHS Markit, în special în regiunile unde aprovizionarea cu vaccinuri este limitată, continuă să reprezinte disponibilitatea semiconductorilor, ca urmare a reducerii disponibilității forței de muncă.

În primul trimestru din 2021, lanțurile de aprovizionare cu semiconductori au fost puternic afectate de o serie de evenimente precum furtunile din Texas, cutremurul de la Fukushima, din Japonia sau incendiul de la fabrica din Japonia a Renesas Electronics Corp, ce deține 30% cotă de piață la nivel global pe segmentul de microcontrolere pentru automobile. Cel mai mare impact al acestor blocaje de aprovizionare a fost resimțit în cel de-al doilea trimestru din 2021.

În al treilea trimestru, specialiștii IHS Markit previzionează noi întreruperi pe lanțurile valorice  însă nu la nivelul din prima jumătate a acestui an.  “Situația este mai bine înțeleasă și se fac eforturi mari pentru a spori vizibilitatea într-un lanț de aprovizionare foarte complex. Vedem dovezi în acest sens în anunțurile mai relaxate din partea General Motors (GM), care a reluat operațiunile mai devreme decât era planificat inițial și angajamentul continuu al Toyota față de planificarea sa. În cazul Toyota știm că monitorizează lanțurile de aprovizionare de peste 10 ani de la cutremurul / tsunami-ul din Fukushima din 2011, în timp ce GM s-a concentrat pe înțelegerea mai aprofundată a situației și este posibil să vedem acum unele rezultate. Cu toate acestea, există încă semnale mixte și este prea devreme putea spune că momentul critic a fost depășit,”se arată în raportul IHS Markit.

Pentru ultimul trimestru, potrivit companiei de consultanță, se așteaptă ca aprovizionarea cu semiconductori să se alinieze unui nivel „rezonabil” al cererii pieței auto.“Subliniem rezonabil, deoarece producătorii de automobile și furnizorii de nivel 1 nu vor atinge un nivel rezonabil dacă comunică niveluri exagerate sau prea ambițioase ale cererii de semiconductori. Fără o creștere semnificativă de capacitate pe piață, una dintre cele mai bune modalități de a reduce acest tip de perturbare ar fi alinierea capacității disponibile la o planificare realistă a volumelor.”

Pentru finalul anului nu se așteaptă constrângeri semnificative apărute pe piața de semiconductori dinspre sectorul echipamentelor electronice. Acest lucru se datorează parțial înțelegerii mai bune a modului în care funcționează lanțul de aprovizionare al semiconductorilor și parțial, pentru că este puțin probabil ca unii factori din 2020 să se repete, cum ar fi de exemplu trecerea bruscă la munca de acasă și nevoia de a fi conectat sau creșterea cererii pe măsură ce lumea și-a revenit din șocul primului val al pandemiei și lansarea unor noi modele console de jocuri în cazul Sony și Microsoft sau lansarea un nou model de iPhone.