Home Intermodal UIRR trage un semnal de alarmă: 2023, an crucial pentru transportul intermodal!

UIRR trage un semnal de alarmă: 2023, an crucial pentru transportul intermodal!

UIRR trage un semnal de alarmă: 2023, an crucial pentru transportul intermodal!

2023 promite să fie un an istoric pentru sectorul european al transportului combinat din mai multe motive, arată Uniunea Internaţională a Companiilor de Transport Intermodal Rutier-Feroviar (UIRR) în cel mai recent comunicat al său.

Asociația spune anul 2023 este prefaţat de un vârf neobişnuit de crize şi provocări simultane, cu care se confruntă fiecare sector al economiei. Anii de stabilitate au fost înlocuiți de circumstanţe extrem de solicitante, care necesită o gândire ieşită din comun şi acțiuni imediate. „Cu cât găsim mai repede calea și cu cât ne angajăm să mergem pe ea, cu atât mai repede putem experimenta securitatea și stabilitatea mult dorite.”

Decarbonizarea, decuplarea de la combustibilii fosili, îmbunătățirea eficienței energetice, deficitul de șoferi de camion şi introducerea digitalizării sunt provocări sectoriale. În opinia UIRR, piaţa de transport feroviar şi intermodal au de-a face cu mai multe crize în curs de desfăşurare: trafic feroviar întrerupt fie din cauza unor lucrări de infrastructură, fie din caza creşterilor de cost privind energia electrică de tracţiune, congestii portuare şi/sau întârzieri în transportul multimodal maritim.

Totodată, anul acesta există şi câteva oportunităţi legislative de dezvoltare pentru transportul de marfă pe calea ferată: amendamente la culoarele TEN-T sau viitorul pachet de propuneri legislative ale UE privind ecologizarea transportului de marfă.

Demersul companiilor de a apela la un transport sustenabil pe calea ferată, explică UIRR, trebuie sprijinit de către factorii de decizie politică în domeniul transporturilor, energiei, climei și mediului din statele membre ale UE și de la nivelul Uniunii Europene.

2023 va fi anul în care factorii de decizie în domeniul transporturilor vor putea plasa Europa pe o cale accesibilă, cu risc scăzut și foarte eficientă pentru a rezolva problemele legate de transportul de mărfuri”, a subliniat președintele UIRR, Ralf-Charley Schultze.