Home Logistics Curierat și e-commerce Noi strategii de distribuţie pentru comerţul online

Noi strategii de distribuţie pentru comerţul online

Noi strategii de distribuţie pentru comerţul online

Cât de important este comerţul online pentru afacerea voastră? Ce venituri generează și ce volume de vânzări? Care sunt cele mai mari provocări cucare vă confruntaţi? Raportul anual realizat de către DHL Supply Chain arată că evoluţia cerinţelor clienţilor din segmentul de e-commerce va obliga mai mult de jumătate din companii să își modifice strategiile de distribuţie.

Peste 900 de factori de decizie din supply chain management din companii și industrii diferite au fost chestionaţi pentru acest raport . 70% dintre aceștia au declarat că e-commerce-ul ocupă un loc important în afacerea lor în termini de venituri și volume de vânzări.

  • 70% dintre companiile B2C și 60% dintre companiile B2B lucrează încă la implementarea completă a unei strategii de e-commerce.

Printre factorii care constituie o piedică, raportul citează așteptărilor clienţilor în constantă schimbare, alte priorităţi de business mai urgente, limitări impuse de infrastructura existentă. “Supply chainurile trebuie să ţină pasul și să răspundă noilor modele de business, așteptărilor în ceea ce privește calitatea serviciilor și nevoile tehnologice ale consumatorilor pentru a atrage noi clienţi și a-i reţine pe cei existenţi” spune Nabil Malouli, Global e-Commerce Product Lead DHL Supply Chain.

Dezvoltarea comerţului online și a cerinţelor înseamnă că în 3-5 ani peste 50% dintre companii vor fi nevoite să facă modificări în strategia de distribuţie. Multe companii optează pentru un parteneriat cu un furnizor logistic pentru a-și crește resursele și capabilităţile astfel încât să se poată extinde în mod eficient și să fructifice oportunităţile oferite de e-commerce.

“Ceea ce au nevoie companiile în această călătorie în comerţul online depinde de locul de unde vin – cu toate se regăsesc în diferite stadii ale implementării strategiei de e-commerce, ceea ce înseamnă că au diferite strategii și așteptări în ceea ce privește evoluţia supply chainului lor” continua Malouli.

Livrarea în aceeași zi, una dintre cele mai mari provocări

Presiunea de a nu dezamăgi așteptările clienţilor continua să fie o provocare pentru companiile care încep să își construiască o bază de clienţi online și pentru noul supply chain de care au nevoie. Clienţii își doresc o experienţă a achiziţiei online fără efort și bătăi de cap. Și nu doar că își doresc acest lucru, dar se așteaptă să primească o astfel de experienţă, în termenii pe care îi impun. Deciziile de cumpărare, pentru produse cu un nivel de preţ similar, se iau tot mai des în funcţie de cât de bine reușesc companiile să răspundă cerinţelor clientului, care până acum păreau de neconceput – livrări în în acceași zi sau a doua zi, personalizare a livrării, urmărire a comenzii în timp real, posibilitate de comandă flexibilă pe mai multe canale, flexibilitate la recepţie și retur.

57% dintre intervievaţii din segmentul B2C și 53% dintre cei B2B au declarat că nivelul de servicii oferit clienţilor este un factor extrem de important pentru afacerile pe care le conduc. Astăzi companiile au nevoie de soluţii sophisticate și automate și de flexibilitate pentru a răspunde volatilităţii pieţei și a cerinţelor tot mai diferite ale consumatorilor. Găsirea echilibrului în această ecuaţie este cea mai mare provocare și oportunitate care există la momentul actual.

Se schimbă modele de distribuţie

Din perspectiva stocurilor și a distribuţiei, companiile au diferite abordări ale modului în care tratează comenzile online acum și cum le vor trata peste 3 sau 5 ani. Astăzi,companiile utilizează de regulă două sau mai multe metode de distribuţie pentru livrarea comenzilor. Însă, în 3 până la 5 ani, mai mult de jumătate din acestea intenţionează să își modifice strategia. 71% dintre companiile B2C și 70% din cele din segmentul B2B urmăresc să pregătească și livreze comenzile online dintr-un depozit dedicat pentru e-commerce cu un stoc dedicat.

75% din companiile B2C și 63% dintre cele B2B vor livra comenzile dintr-o locaţie multi-channel atât comenzile online, cât și cele tradiţionale cu stocuri combinate. Cei mai mulţi respondeţi (77% B2C și 75% B2B) se văd utlizând o locaţie multi-channel comună pentru comenzile online și cele tradiţionale, dar cu inventar separat.

3 observaţii cheie

  • Deși comerţul online B2C există dinainte de conceptul de B2B, segmentul B2B a ajuns din urmă B2C în termeni de oferte și calitate a execuţiei.
  • Nevoia de informaţii precise cu privire la disponibilitatea produsului, livrare și stoc reprezintă cel ma important element strategic, determinând atât profitabilitatea companiei cât și loialitatea clienţilor.
  • Așteptările tot mai mari ale clienţilor reprezintă cea mai mare provocare pentru business-urile care deservesc atât piaţa B2B cât și piaţa B2C. Această preocupare are la bază presiunea de a livra servicii excelente clienţilor – facilitate și convenienţă în a comanda, monitorizarea livrărilor și un serviciu aproape instantaneu.