Home Intermodal Terminalul Intermodal DP World din Aiud, dezvoltat în proporție de 53%

Terminalul Intermodal DP World din Aiud, dezvoltat în proporție de 53%

Terminalul Intermodal DP World din Aiud, dezvoltat în proporție de 53%

Lucrările sunt în termen la terminalul Intermodal DP World din Aiud, stadiul dezvoltării fiind în proporție de 53%. Investiţia se ridică la circa 20 de milioane de euro, iar noul hub ar urma să fie deschis în aprilie 2023. Compania se aşteaptă să opereze aici 50.000 TEU/an în primii 3 ani.

Vorbim de o suprafaţă de 8 hectare, care va conectata localitatea Decea, aflată la 10 km de Aiud, judeţul Alba, de Marea Neagră prin Portul Constanţa, iar în vest, către porturi importante din Europa. Zona Aiudului, aflată între Alba Iulia/Sebeș și Cluj Napoca, pe o rază de aproximativ 50km, reprezintă un important centru industrial și comercial, iar prin legătură directă cu Marea Neagră asigurată pe cale feroviară, România va fi și ea bine poziționată pentru a reprezenta un centru comercial pentru comerțul cu Asia Centrală și chiar dincolo de această regiune, au explicat reprezentanţii companiei, care au organizat recent o vizită de şantier. Construit de firma belgiană ILD, terminalul va beneficia şi de un depozit de 10.000 mp, care va deservi companiile din regiune interesate de containerizarea mărfurilor și expedierea lor într-un mod sigur și eficient. Parcul logistic din jurul terminalului oferă 180.000 mp pentru dezvoltare industrială și logistică.

Capacitate de depozitare 3.000 TEU

Operatorul portuar de la Marea Neagră spune că va implementa la Decea standard şi tehnologii menite să asigure un transport “rapid şi eficient” al mărfurilor către destinația finală. Conexiunea cu terminalul propriu din Portul Constanţa va ajuta la deschiderea de noi oportunități comerciale pentru clienții din zona Transilvaniei prin oferirea de servicii end to end în lanțul de aprovizionare și distribuție. Pe lângă containere, se vor putea opera și semiremorci. Va exista o conexiune directă cu terminalul RO-RO pe care DP World îl dezvoltă în prezent la Constanța, cel mai mare HUB RO-RO din Marea Neagră. Însă noul hub va acoperi mai mult de atât, urmând să conecteze centrul ţării inclusiv cu Marea Nordului şi Marea Baltică, după cum a mai precizat compania.

¨În cifre, pentru terminalul de la Aiud, care în acest moment este construit în proporție de peste 50%, ne-am propus o investiție de 15 milioane de Euro în faza întâi, iar în faza a doua, aceasta poate să ducă spre 20 de milioane de Euro și chiar și mai mult. Ca și posibilități logistice, asta înseamnă că avem 8 hectare de terminal multimodal într-un parc logistic de 18 de hectare.

Serviciile pe care le vom oferi vor fi servicii legate de mărfuri containerizate, dar și de semiremorci, servicii care vor face legătura în primul rând cu portul Constanța dar și cu restul Europei și a lumii. În acest ritm în care avansăm cu dezvoltarea proiectului, în prima jumătate a anului viitor vom avea un terminal funcțional lângă Aiud.¨ – Cosmin Cârstea, CEO DP World în România

 

Principalele dimensiuni ale terminalului din Aiud

  • 000 mp / suprafața terminalului intermodal
  • 000 mp / suprafaţă depozitului logistic care va fi construit după ce terminalul va fi operațional
  • 000 mp / suprafaţa parcului logistic din care face parte terminalul

Etapa de dezvoltare la 6 luni de la începerea implementării

  • 53% din suprafața totală de 82.000 mp a terminalului intermodal este finalizată
  • Cele 4 linii de cale ferată de 300 m fiecare au fost în mare parte finalizate
  • Legătura cu infrastructura feroviară a fost în mare parte finalizată și, în final, vor fi 3,5 km de cale ferată nouă
  • Rețeaua de utilități electrice și de apă este aproape finalizată
  • Construcția de izolare fonică pentru comunitățile din jurul proiectului este aproape finalizată

Potențialul operațional

  • Capacitate statică – 3.000 TEU
  • Volum procesare în primii 3 ani – 50.000 TEU/an
  • În primii 3 ani se dorește operarea unei medii de 6 trenuri/săptămână
  • Trenurile operate vor avea ca destinație toate hub-urile majore de transport din Europa și nu numai, pentru că terminalul de la Aiud va fi conectat la terminalul maritim din Constanța printr-un serviciu regulat de transport feroviar

Potențialul digital și de sustenabilitate

  • Terminalul intermodal de la Aiud va avea același sistem de operare ca și terminalul maritim din Constanța, oferind astfel informații în timp real pentru clienți despre transporturile lor. Digitalizarea pentru eficiență este o soluție cheie oferită de DP World
  • Aceasta, alături de eficientizarea procesării serviciilor vamale vor duce la creșterea simțitoare a vitezei și transparenței operaționale

Terminalul Aiud va spori siguranța și va reduce costurile pentru exportatori (prin trecerea de la transport rutier la cel feroviar sau naval), în același timp reducând și emisiile de CO2, susținând astfel inițiativa EU Green Deal. Marfa ce ar fi fost altfel transportată de mii de camioane, va fi procesată pe calea ferată, astfel transportul fiind trecut de la cel diesel la cel electric.