Home Automotive Piața vehiculelor comerciale din UE în scădere în prima jumătate a anului 2025, în ciuda avansului electrificării

Piața vehiculelor comerciale din UE în scădere în prima jumătate a anului 2025, în ciuda avansului electrificării

Piața vehiculelor comerciale din UE în scădere în prima jumătate a anului 2025, în ciuda avansului electrificării

Uniunea Europeană a înregistrat o scădere semnificativă a înmatriculărilor de vehicule comerciale în primele șase luni ale anului 2025, potrivit datelor publicate recent. Înmatriculările de dube noi în UE au scăzut cu 13,2%, principalele piețe contribuind la acest declin. Germania a înregistrat cea mai mare scădere, de 14,7%, urmată de Franța (-12%) și Italia (-11,7%).

În schimb, Spania a raportat o creștere de 11,2%. Dieselul rămâne alegerea principală pentru cumpărătorii de dube, cu o cotă de piață de 82% (în scădere de la 84,3% în S1 2024), deși înmatriculările au scăzut cu 15,6%, până la 598.001 unități. Modelele pe benzină au scăzut cu 29,8% și dețin o cotă de doar 4,9%. Dubele electrice dețin acum 9,5% din piață (în creștere de la 5,8% în aceeași perioadă din 2024), iar cele hibride au crescut cu 7,1%, reprezentând 2,6% din total.

Înmatriculările de camioane au totalizat 155.367 unități, marcând un declin alimentat atât de segmentul camioanelor grele (-14,5%), cât și de cel al camioanelor medii (-20%). Germania (-27,5%) și Franța (-18,8%) au înregistrat cele mai abrupte scăderi. Totuși, ponderea camioanelor electrice a crescut la 3,6%, fiind susținută în special de Olanda, care a raportat o creștere de aproape 188% în acest segment.

În ceea ce privește autobuzele, înmatriculările au scăzut la 18.123 de unități. Italia a fost cea mai afectată (-24,5%), urmată de Spania și Franța. Pe de altă parte, Suedia (+222,4%) și Belgia (+76,7%) au înregistrat creșteri spectaculoase. Autobuzele electrice au ajuns să reprezinte 21,6% din piață, în creștere de la 16,4% anul trecut. Germania a fost liderul acestei tranziții, cu o creștere de peste 100%.