Home Intermodal Transportul rutier de marfă are nevoie de 10% din bugetul UE dedicat recuperării post-coronavirus

Transportul rutier de marfă are nevoie de 10% din bugetul UE dedicat recuperării post-coronavirus

Transportul rutier de marfă are nevoie de 10% din bugetul UE dedicat recuperării post-coronavirus

IRU (Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere) declară că sectorul de transport rutier de marfă are nevoie de fonduri în valoare de 75 miliarde euro din partea Uniunii Europene pentru a se recupera după pandemia coronavirus.

Această cerere vine ca urmare a planului de 750 miliarde euro propune de Comisia Europeană. “Conform calculelor noastre, având în vedere pierderile uriașe suferite de industria noastră, transportul rutier de marfă are nevoie de un pachet de redresare care se ridică la aproximativ 10% din acest buget pentru a se pregăti pentru viitor și a se concentra pe decarbonizare, digitalizare și infrastructură,” a declarat Raluca Marian, delegat general al IRU la UE în cadrul unui webinar organizat de IRU.

În cadrul aceluiași webinar, Elizabeth Werner, director pentru transport rutier în cadrul comisiei de transport DG Move a explicat că autoritățile europene se așteaptă ca fondurile disponibile pentru industria de transport rutier să fie investite în proiecte care completează obiectivele stabilite în Pachetul de Mobilitate.

“Ne dorim să vedem industria și guvernele investind în mai multă automatizare în terminale și stații de încărcare electrice sau taxe de drum. Vrem să transformăm industria de transport rutier și putem spune că vor fi investiții în infrastructură sustenabilă, combustibili alternativi, scheme de ajutor pentru reînnoirea și ecologizarea flotelor de camioane.”

Ajutorul acordat de UE industriei de transport rutier de marfă este cu atât mai important cu cât transportatorii se pregătesc pentru intrarea în vigoare a Pachetului de Mobilitate, care urmează să fie votat în Parlamentul European pe 8 iulie. Pachetul de Mobilitate va aduce schimbări importante pentru companiile de transport, care vor trebui să facă investiții uriașe pentru adaptarea tahografelor și reproiectarea rutelor de transport astfel încât camioanele și șoferii să fie la locațiile potrivite.

Potrivit calculelor IRU, transportatorii europeni vor avea nevoie de 64 miliarde euro pentru a schimba camioanele diesel cu vehicule electrice.