Home Automotive Ce rol cheie joacă Ampere în strategia Renault pe segmentul de mașini electrice?

Ce rol cheie joacă Ampere în strategia Renault pe segmentul de mașini electrice?

Ce rol cheie joacă Ampere în strategia Renault pe segmentul de mașini electrice?

Producătorul auto francez Renault a anunțat săptămâna trecută care sunt planurile diviziei sale Ampere care se va ocupa exclusiv de dezvoltarea vehiculelor electrice.

După ce a fost pionier pe piața vehiculelor electrice de primă generație împreună cu aliatul său Nissan la începutul anilor 2010, Renault a rămas recent în urma producătorilor de vehicule electrice, cum ar fi Tesla și rivalii săi chinezi, pe măsură ce competiția globală pentru vehicule mai ecologice s-a intensificat. Astfel, Renault trebuie să țintă pasul cu marii jucători în industria auto.

Planul „Renaulution” al producătorului auto francez Renault, anunțat în noiembrie 2022, are ca scop transformarea grupului într-o companie auto Next Gen, concentrându-se pe cinci activități cheie: vehicule electrice, noi servicii de mobilitate, economie circulară, vehicule de înaltă performanță și hibride, transmite publicația online Electric.

Ampere, o companie autonomă din cadrul Grupului Renault, joacă un rol crucial în această transformare prin proiectarea, ingineria, fabricarea și comercializarea de autoturisme electrice în Europa.

Obiectivul Renault este ca Ampere să devină un lider în domeniul vehiculelor cu zero emisii și al dezvoltării de software, cu o cotă de piață și o marjă operațională de două cifre până în 2031.

Planul Ampere este de a atinge paritatea prețurilor vehiculelor electrice până în 2027/2028 cu cea de-a doua generație de EV-uri din segmentul C. Acestea vor începe cu Renault 5 și Renault 4 în segmentul B, urmate de o mașină electrică accesibilă cu un preț sub 20.000 de euro, care tocmai a fost prezentată săptămâna trecută sub numele de Renault Twingo / Legend.

Ce este Ampere și cine va conduce divizia de vehicule electrice?

Renault a creat brandul Ampere pentru a se concentra exclusiv pe vehicule electrice pentru a nu pierde cursa la nivel global pentru electrificare. Lansarea noii divizii va avea loc în 2026.

Ampere este o nouă sub marcă a Renault care se concentrează exclusiv pe dezvoltarea de vehicule electrice accesibile, în încercarea de a recupera o parte din cota de piață de la noile mărci chinezești care se extind rapid în Europa.

Trebuie punctat însă că facilitățile de producție Renault de la Mioveni nu fac parte din proiectul Ampere, ele rămânând dedicate vehiculelor cu motoare clasice, pe combustie.

Noua divizie a Renault are peste 11.000 de angajați, dintre care 35% sunt ingineri, pentru a dezvolta noi mașini electrice. Firma lucrează deja din greu la fabricarea noului Renault 5, a Renault 4 și a unui alt nou automobil electric de oraș, mai mic.

Divizia operează în 11 locații din Franța, printre care patru unități industriale: ElectriCity care include fabricile de la Douai, Maubeuge și Ruitz; și uzina de la Cléon.

Potrivit companiei, Luca de Meo, director general al Renault Group, va prelua și conducerea echipei de management al Ampere, filiala sa dedicată vehiculelor electrice și domeniului software. Această numire va deveni efectivă odată cu finalizarea fazei de separare a Ampere, prevăzută să aibă loc în semestrul al doilea al anului 2023. Luca de Meo își va păstra responsabilitățile actuale de Director General al Renault Group.

Doi executivi cheie ai Renault Group, Josep Maria Recasens și Vincent Piquet, vor fi numiți Director de Operațiuni și, respectiv, Director Financiar al Ampere.

Aceste numiri, la cel mai înalt nivel al grupului, constituie cea mai bună susținere pentru strategia inovatoare și rentabilă a Ampere, inclusiv pentru posibila sa introducere la bursă.

Renault vrea ca divizia Ampere să genereze venituri de cel puțin 10 miliarde euro

Renault a declarat pe 15 noiembrie că Ampere vizează venituri de cel puțin 10 miliarde de euro în 2025, de la aproximativ 2,8 miliarde de euro în 2023. Veniturile ar trebui să ajungă la cel puțin 25 de miliarde de euro în 2031.

Renault se așteaptă la o creștere anuală a veniturilor generate de divizia Ampere de 30% până în 2030 – comparativ cu mai puțin de 8% pentru întreaga companie în ultimul trimestru.

Divizia a anunțat gama de produse de vehicule electrice care vor fi lansate până în 2031: Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, Legend și două vehicule suplimentare pe care Renault nu le-a anunțat încă.

Ampere țintește un profit și un flux de numerar liber în pragul de rentabilitate în 2025, cu o marjă operațională de cel puțin 10% în 2030 și în anii următori, și o conversie a numerarului de peste 80% în 2031.

Pentru a se feri de concurența crescută din partea vehiculelor electrice chinezești mai ieftine, Ampere își propune să reducă cu 40% costul de producție al automobilelor până în 2027 și după această dată, oferind mai puține modele și reducând costurile în faza de concepție și producție.

De asemenea, își propune să reducă timpul necesar pentru a produce o mașină electrică la mai puțin de 10 ore.

Planurile de listare pentru Ampere, amânate pentru 2024

Renault a anunțat săptămâna trecută că nu va merge înainte cu Oferta Publică Iniţială (IPO) a diviziei sa de vehicule electrice – Ampere – programată în 2024, dacă evaluarea este prea scăzută.

O listare la bursă a Ampere, prevăzută inițial pentru acest an, dar care acum este programată pentru prima jumătate a anului 2024, are ca scop extragerea unei valori mai mari din afacere, oferind investitorilor o mai mare vizibilitate asupra operațiunilor sale și separând-o de afacerea cu motoare cu combustie, denumită Horse.

Luca de Meo a spus în luna septembrie că listarea la bursă ar putea evalua Ampere undeva între opt şi zece miliarde de euro, peste actuala capitalizare de piaţă a constructorului auto francez, de 9,55 miliarde de euro. Însă analiştii de la UBS susţin că Ampere ar avea o evaluare cuprinsă între trei şi patru miliarde de euro, avertizând că Renault este unul din producătorii auto cei mai expuşi la avansul competitorilor chinezi în Europa.

De asemenea, analiştii de la Barclay sau evaluat recent Ampere la cinci miliarde de euro, în timp ce analiştii de la Bernstein au trimis o scrisoare deschisă lui Luca de Meo în care îi sugerează că ar trebui să renunţe la IPO-ul de la Ampere şi în schimb să vândă participaţia de 28% la Nissan pentru a strânge numerar.

Partenerul de investiții Nissan investește 600 milioane euro în Ampere

Nissan s-a angajat să investească până la 600 de milioane de euro în Ampere, iar Mitsubishi, de asemenea partener în alianța franco-japoneză, până la 200 de milioane de euro. Renault a declarat pe 15 noiembrie că aceste investiții vor avea loc chiar dacă compania nu va lista o ofertă publică inițială.

Producătorul de cipuri Qualcomm este de asemenea așteptat să investească în Ampere. Pe lângă aceste tranzacții, Renault intenționează să scoată la bursă aproximativ 20% din capitalul Ampere și va continua să dețină între 60% și 70% din afacere.

Ampere va produce un milion de mașini până în 2031

Ampere are trei fabrici în nordul Franței. Aceasta va achiziționa baterii pentru mașinile sale de la producătorul chinezo-japonez AESC Envision și de la start-up-ul francez Verkor. Ambele au gigacentrale în apropierea fabricilor Ampere.

Ampere vizează vânzări de 300.000 de vehicule electrice în 2025, de la 45.000 în 2023. Vânzările ar trebui să ajungă la un milion de mașini în 2031.

Ampere plănuiește să ofere șase modele EV până în 2030, inclusiv actualul Megane E-Tech și o versiune relansată a fostului mini hatchback Renault, R5, care urmează să fie lansat anul viitor.

Cu gama sa actuală, Renault a declarat că va fi al treilea cel mai mare vânzător de EV-uri în Europa în 2022, după Tesla și Volkswagen.